English

آموزش آسیب های اجتماعی به دانش آموزان در اولویت آموزش‌وپرورش

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه گفت: دانش آموزان مبتلابه اعتیاد در کشور و استان شناخته‌شده نیستند چراکه اعلام آمار دانش آموزان معتاد نوعی سیاه نمایی و بزرگنمایی است و این نوع سخنان و آمارها جنبه علمی ندارد .

آموزش آسیب های اجتماعی به دانش آموزان در اولویت آموزش‌وپرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه،سلیمان محبی به جمعیت 320 هزارنفری دانش آموزان استان اشاره کرد و گفت: غیر از جمعیت دوره ابتدایی، سایر دانش آموزان زیرپوشش آموزش‌های مربوط به اعتیاد و مواد مخدر قرار دارند و سالانه در قالب برنامه‌های فرهنگی، ورزشی مضرات و آسیب‌های اعتیاد برای آن‌ها تشریح می‌شود.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده در خانواده‌هایی که سطح آگاهی و سواد پایین است، زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی نیز به‌تبع بالا می‌رود که دراین‌ارتباط افزایش سطح باسوادی مردم استان در اولویت آموزش‌وپرورش قرارگرفته است.

محبی رتبه استان کرمانشاه در سال 92 درزمینهٔ باسوادی را 27 در کشور دانست و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته این رتبه در سال 95 به پنجم کشور کاهش‌یافته و این نشان می‌دهد که میزان جمعیت باسواد استان افزایش‌یافته است.

وی ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به آسیب‌های اجتماعی را از اهداف اصلی آموزش‌وپرورش دانست و افزود: در قالب نشست‌های تخصصی، دوره‌های مشاوره، کتاب، دفترک و رسانه‌ها نسبت به آموزش مخاطبان و آشنایی آن‌ها با آسیب‌های اجتماعی اقدام می‌کنیم.

وی به تدوین 6 عنوان کتابچه آموزشی و پیشگیری از اعتیاد، مهارت‌های زندگی و فرزند پروری در آموزش‌وپرورش استان اشاره کرد و گفت: این کتاب‌ها برای استفاده کل کشور در اختیار ادارات آموزش‌وپرورش دیگر استان‌ها نیز قرارگرفته است.

محبی اعلام داشت: در همه مدارس مشاور داریم تا اگر دانش‌آموزی نیاز به مشاوره داشته باشد توسط مشاور راهنمایی و هدایت شود و دانش آموزان در معرض خطر در استان شناسایی و زیرپوشش آموزشی و حمایتی قرار داده‌ایم تا از آسیب مصون بمانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه