English

۶۰ درصد از جمعیت استان کرمانشاه، تحت پوشش بیمه سلامت هستند

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیمه سلامت در استان کرمانشاه، بالغ‌بر 60 درصد از جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده است.

60 درصد از جمعیت استان کرمانشاه، تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، کیومرث مظفری گفت: بیمه سلامت در استان کرمانشاه، بالغ‌بر 60 درصد از جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده است که در قالب 4 صندوق بیمه‌ای، شامل: کارکنان رسمی مشترک صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق روستاییان و عشایر، صندوق سایر اقشار، شامل: خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان، مددجویان بهزیستی و دانشجویان و صندوق بیمه همگانی سلامت است که از زمان اجرای طرح تحول سلامت، بالغ‌بر 340 هزار نفر از جمعیت فاقد پوشش بیمه‌ای که عموماً هم از ساکنین حاشیه شهرها بودند را تحت پوشش بیمه رایگان سلامت همگانی قرار داده است. در کنار این صندوق، حدود 604 هزار نفر از جمعیت روستایی هم از حق بیمه رایگان برخوردار هستند.

مظفری افزود: خدماتمان را از طریق انعقاد قرارداد با خرید خدمت از 1060 موسسه درمانی شامل مطب، داروخانه، رادیولوژی، آزمایشگاه و بیمارستان‌ها انجام می‌دهیم که در حال حاضر مشغول ارائه خدمت به مجموعه بیمه‌شدگان ما هستند.

وی با اشاره به اهداف راهبردی و برنامه‌های عملیاتی سازمان بیمه سلامت در سال 95، یکی از برنامه‌های مهم را توانمندسازی بیمه‌شدگان عنوان کرد و گفت: از منظر بیمه درمانی، توانمندسازی سه بعد دارد که شامل: ارتقای سطح آگاهی و دانش بیمه‌ای افراد از حقوق خود و تعهدات بیمه است، ارتقای سطح آگاهی از فرایند پیشگیری، سلامت در برابر بیماری‌های غیر واگیردار ازجمله: بیماری‌های قلبی و دیابت است. سومین بعد، حفاظت مالی و صیانت از حقوقشان در برابر مخاطرات ناشی از هزینه‌های درمانی از سوی سازمان بیمه سلامت است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان گفت: در این راستا برنامه‌هایی را طراحی کرده‌ایم که امسال شروع خواهد شد. آموزش‌های همگانی از طریق بروشور، کتابچه و اطلاعیه‌هایی که از سوی رسانه‌های جمعی منتشر می‌شوند، شرکت در نشست‌های سلامت استان، حضور در مدارس، مساجد و تعامل با انجمن‌ها ازجمله این برنامه‌ها خواهد بود. ما به‌عنوان یکی از اعضای فعال کمیته سلامت زیرمجموعه کارگروه استان، در این راستا در حال فعالیت هستیم و امیدواریم، آگاهی و دانش بیمه‌شدگان روزبه‌روز ارتقا پیدا کند.

وی بر اهمیت حقوق بیمه‌شدگان تأکید کرد و گفت: با نظارت کارشناسان و بازرسانی که به مراکز درمانی اعزام می‌کنیم ناظر بر چگونگی ارائه خدمت به این عزیزان خواهیم بود. البته از همکاری صادقانه جامعه معزز پزشکی در همه رشته‌ها سپاسگزار هستیم.

مظفری ادامه داد: دولت اعتبارات خاصی را در طرح تحول سلامت تخصیص داده است و کاهش قابل‌توجهی از سهم بیمه‌شدگان را فراهم کرده است، به‌طوری‌که الآن هزینه‌های بستری بیمه‌شدگان ما در بیمه روستایی ارجاعی، سهم بیمار 5 درصد و در شهری‌ها حداکثر 10 درصد است. در هزینه‌های سرپایی هم 30 درصد سهم بیمار و 70 درصد هم سهم دولت است.

وی در پایان گفت: از همشهریان و بیمه‌شدگان بیمه سلامت تقاضا داریم در ارتباط با مصرف دارو، از مصرف خودسرانه که موجب آسیب‌های زیانباری می‌شود پرهیز کنند. اگر در مصرف بجا و درست دارو، مشارکت داشته باشیم، در کاهش هزینه‌های دارویی و حفظ این سرمایه ملی سهیم خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی