English

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس:

نامتوازنی خدمات حوزه فرهنگ، نسبت به ساخت و سازها، نگران کننده است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: آنچه نگران‌کننده است نامتوازنی خدمات حوزه فرهنگ، نسبت به ساخت و ساز است؛ بنابراین به نقطه‌ای خواهیم رسید که احساس عدم امنیت به گونه‌ای در وجود همه شکل بگیرد.

نامتوازنی خدمات حوزه فرهنگ، نسبت به ساخت و سازها، نگران کننده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از شیراز، امروز دوشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و اهالی فرهنگ وهنر، خانه فرهنگ و یک نگارخانه در شهر صدرا گشایش یافت.

در این آیین، دکتر بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: شهر صدرا با وجود بیش از ۹۰هزار نفر جمعیت که در حال افزایش است نیاز به خانه‌های فرهنگ دیگری هم دارد.

وی با ابراز نگرانی از بسط و گسترش شهرهایی مانند صدرا عنوان کرد: آنچه نگران‌کننده است، نامتوازنی خدمات حوزه فرهنگ به نسبت ساخت و ساز است؛ بنابراین به نقطه‌ای خواهیم رسید که احساس عدم امنیت به گونه‌ای در وجود همه شکل بگیرد.

مریدی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۳ که بحث مهندسی فرهنگی مطرح شد به مرور پس از گذشت ۲ سال پیوست فرهنگی هم در پی آن موضوعیت یافت اظهار کرد: به استناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیاری از انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران مکلف به اجرا هستند تا درصدی از میزان سرمایه‌گذاری را به طور حتم به عنوان پیوست فرهنگی لحاظ کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ساخت فرهنگسراها و خانه های فرهنگ را بخشی از پیوست فرهنگی دانست و افزود: این بدین معناست که بخش‌هایی بتوانند توازن را برقرار سازند در حالی که این توازن را در شهر صدرا نمی‌توان دید؛ کما اینکه بسیاری از پروژه های مسکن مهر این توازن را برهم زد و به نظر می‌رسد اتفاق گوارایی نیست.

وی پایتختی کتاب توسط شهر صدرا را موضوعی جدی از سوی متولیان فرهنگی و شهرداری این شهر عنوان کرد که در قالب تفاهم نامه ای به طور جدی دنبال خواهد شد.

مریدی تصریح کرد: امسال تمام تمرکز معاونت فرهنگی ارشاد فارس معطوف به تلاش برای انتخاب شهر صدرا به عنوان پایتخت کتاب است؛ درخواست می کنم با همکاری شرکت عمران صدرا و شورای شهر صدرا تلاش کنیم پایتختی کتاب را برای این شهر به دست آوریم تا این ترکیب زیبای «شهر سبز فرهنگی» که برابر نام صدرا قرار گرفته تحقق کامل یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه