English

مدیرکل بهزیستی خوزستان خبر داد:

تخصیص ۴۴ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی به مددجویان

مدیرکل بهزیستی خوزستان از تخصیص 44 میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی به مددجویان خوزستانی در سال جاری خبرداد.

تخصیص  44 میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی به مددجویان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، غلامرضا صدیق‌راد در خصوص فعالیت‌های بهزیستی خوزستان در حوزه اجتماعی با تاکید بر این‌که حوزه اجتماعی خدمات گسترده‌ای را در بر می‌گیرد، گفت: در این حوزه، در دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی – خط اورژانس اجتماعی 123 خدمات سیار اورژانس اجتماعی، پایگاه خدمات اجتماعی، مداخلات خانواده به منظور کاهش طلاق و مداخله در بحران‌های فردی و خانوادگی را ارائه می‌دهد.

وی در رابطه با اقدامات بهزیستی برای اشتغال‌زایی مددجویان تحت پوشش این اداره‌کل بیان کرد: سال گذشته حدود 11 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان بهزیستی استان پرداخت شد که در این راستا 963 نفر مددجویان، وام‌های 10 تا 15 میلیون تومانی دریافت کردند. برای امسال رقم این تسهیلات 44 میلیارد تومان تعیین و مقرر شده که توسط بانک‌ها این مبلغ به بهزیستی برای اعطای وام‌های اشتغال‌زایی پرداخت شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان این‌که حدود 33 هزار خانواده تحت پوشش این اداره‌کل هستند، افزود: 56 کلینیک مددکاری و موسسه خیریه در زمینه ارائه خدمات به این خانواده‌ها با ما همکاری دارند و برخی از فعالیت‌های بهزیستی به این کلینک‌های مددکاری واگذار می‌شود که این امر از یک طرف منجر به اشتغال‌زایی و از طرف دیگر منجر به کاهش بار سنگین مسئولیت‌های بهزیستی می‌شود. سال گذشته 21 هزار پرونده به این کلینیک‌ها ارجاع دادیم.

صدیق‌راد تصریح کرد: حدود 13 هزار و 500 دانش‌آموز بی‌سرپرست یا بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی خوزستان از خدمات پیش‌بینی شده بهره‌مند می‌شوند. همچنین 180 کودک بی‌سرپرست در مراکز بهزیستی خوزستان نگهداری می‌شوند. در مجموع 85 هزار معلول در سطح استان خوزستان خدمات توان‌بخشی دریافت می‌کنند که این خدمات طیف وسیعی را شامل می‌شود.

وی به طرح‌های در دست افتتاح بهزیستی خوزستان اشاره کرد و گفت: به زودی 15 پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق حاشیه‌ای، 11 اورژانس اجتماعی در 11 شهرستان، مرکز اقامتی بهبودی و بازتوانی بانوان دزفول و دو مرکز سرپناه شبانه بانوان در شهرستان‌های آبادان و اهواز افتتاح می‌شوند. همچنین اجرای یک طرح بسیار پیشرفته به صورت پایلوت در شهرهای آبادان و اهواز با راه‌اندازی دو مرکز پشتیبانی با عنوان اس ای در برنامه است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان از پرداخت 11 میلیارد ریال کمک بلاعوض بابت احداث 280 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش این اداره‌کل در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در رابطه با مسکن مهر مددجویان بهزیستی باید گفت که برخی مددجویان بهزیستی نیز مانند سایر اقشار جامعه متقاضی مسکن مهر شدند و در این میان بهزیستی کمک‌های بلاعوض به این مددجویان بابت خرید مسکن مهر کرده است. تاکنون در مجموع 800 میلیون تومان به مددجویان متقاضی مسکن مهر در شهر جدید رامین پرداخت کرده‌ایم.

صدیق‌راد گفت: بهزیستی از سازمان‌هایی است که تخصیص کلیه اعتبارات آن به صورت صددرصدی همواره انجام می‌شود اما با توجه به طیف گسترده خدماتی که اقشار تحت پوشش بهزیستی باید دریافت کنند، این اعتبارات متاسفانه برای ارائه کلیه این خدمات کفاف نمی‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه