English

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان

اعتبارات گلستان ۴۷ درصد افزایش یافت

- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت: اعتبارات استان نسبت به سال گذشته با رشد ۴۷ درصدی همراه بوده است.

اعتبارات گلستان ۴۷ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، حسین پیش قدم صبح شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان گلستان، اظهار کرد: مجموع اعتبارات استان گلستان در سال جاری ۶۹۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که امسال با پنج میلیارد تومان کسری اعتبار رو به رو شویم که تامین آن قابل تحقق است.

پیش قدم تصریح کرد: خوشبختانه در اعتبارات عمرانی هم رشد خوبی داشتیم و ۱۲۸ میلیارد تومان تملک سرمایه داریم و از سهم سه درصدی نفت و گاز هم بیش از ۸۴ میلیارد تومان اعتبار داریم.

وی ادامه داد: از محل ماده ۱۸۰ و اعتبارات توسعه ای شاخص اقتصادی ۱۰۵ میلیارد تومان تعیین شده و بیش از ۲۰ میلیارد تومان هم از مالیات بر ارزش افزوده مربوط به ورزش و جوانان و آموزش و پرورش است.

۸۵ درصد درآمد گلستان از مالیات است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان خاطرنشان کرد: استان گلستان رشد بسیار خوبی در بخش درآمدها داشته و ۸۵ درصد این درآمد از مالیات تامین شده که مبلغ ۵۲۰ میلیارد تومان است.

پیش قدم بیان کرد: درآمد استانی در گلستان ۴۶۲ میلیارد تومان بوده که نشان دهنده رشد ۲.۳ درصدی است و نسبت به استان‌های دیگر رقم قابل دفاعی به حساب می‌آید.

وی اضافه کرد: در توزیع اعتبارات، تحقق اقتصاد مقاومتی را در بودجه استان گلستان گنجاندیم و در این زمینه هم عملکرد خوبی در سطح کشور داشتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان با اشاره به حوزه های مهم برای تخصیص بودجه استان گفت: سرمایه گذاری در منابع آب و اترژی را لحاظ خواهیم کرد و موضوع تولید و اشتغال و نیروی کار ماهر را در دستور کار قرار داده ایم.

پیش قدم افزود: در بخش بهسازی روستایی و مناطق محروم هم توجه ویژه ای خواهیم داشت و تا اعتبارات روستاها به شهرستان ها نزدیک تر شود.

وی با اشاره به کمک ویژه به حوزه بهزیستی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته بهزیستی ۵۰ میلیون تومان از اعتبارات هزینه ای به این حوزه کمک شد و پیش از این هم ۷۰ میلیون تومان برای کودکان مبتلا به اوتیسم پرداخت شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه