English

به مناسبت روز حجاب و عفاف

همایش «دل، دیده و جان» در گلستان برگزار شد

همایش «دل، دیده و جان» به مناسبت روز حجاب و عفاف در گلستان برگزار شد.

همایش «دل، دیده و جان» در گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، همایش «دل، دیده و جان» به مناسبت بزرگداشت روز عفاف و حجاب ظهر چهارشنبه در محل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

محمد حکیمی، مدرس دانشگاه در این همایش با اشاره به‌عنوان انتخاب‌شده برای همایش گفت: «دل، دیده و جان» به این معناست که دل کتاب چشم است و محتوای این کتاب از طریق چشم نوشته می‌شود، ازاین‌رو باید تلاش کنیم مراقب نگاه‌هایمان باشیم.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید نگاه به نامحرم همانند تیر سمی است که به قلب نگاه‌کننده برخورد می‌کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در روایات آمده است انسانی که عقل اش بر شهوت اش غلبه کند ارزشی بالاتر از فرشتگان دارد و انسانی که شهوت اش بر عقلش غلبه کند ارزشی کمتر از حیوان دارد.

وی بابیان اینکه متأسفانه بیشتر انسان‌های اطرافمان زمین‌خورده شهوت هستند، افزود: دل انسان‌ها حقیقت انسان‌ها را در خود جای‌داده است و عقل نهری است که از دل می‌گذرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان هم در این همایش حفظ شئونات اسلامی را یکی از نمودهای حجاب دانست و اظهار کرد: در کنار حجاب پوشش، حجاب‌های متعددی وجود دارد که زنان و مردان باید آن را در جامعه اسلامی رعایت کنند.

حجاب یک ضرورت اجتماعی است

کلثوم غفاری افزود: از آنجایی که انسان موجودی اجتماعی است به حجاب به‌عنوان یک ضرورت اجتماعی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: پوشش و حجاب برای زنان به معنای محدود کردنشان در کنج خانه نیست چرا که از صدر اسلام تاکنون شاهد حضور زنان فعال زیادی باحجاب در جوامع بوده‌ایم.

غفاری افزود: امیدواریم زنان با تلاش و کوشش و پیگیری مستمر در کنار حفظ حجاب خود در جامعه حضور داشته باشند و در کنار آن از خانواده غفلت نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه