English

مدیرکل دادگستری استان گیلان

دادستان‌ها باید در بحث جنگل‌ها و محیط‌زیست ورود کند

سیاوش پور با اشاره به اینکه دادستان‌ها باید در بحث جنگل‌ها و محیط‌زیست ورود کند گفت: اجازه ندهیم ساخت‌وسازهای غیرقانونی صورت بگیرد تا بعدازآن بخواهیم تخریب کنیم، این امر صورت خوشی نخواهد داشت.

دادستان‌ها باید در بحث جنگل‌ها و محیط‌زیست ورود کند

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، احمد سیاوش پور  در گردهمایی مشترک فصلی روسا و دادستان‌های مراجع قضایی سراسر استان و اعضای شورای قضایی گیلان در سالن شهید بهشتی دادگتیری در رشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری از تمام دستگاه‌های قضایی تشکر کردند و از شهید بهشتی تجلیل کردند.

وی شهید بهشتی را معمار نظام قضایی دانست و گفت: چینشی که باید برای قوه قضاییه شکل می‌گرفت توسط ایشان انجام شد و نگاه انسانی وی و الگوهایی از ایشان به‌جای ماند که تا به امروز ادامه دارد.

مدیرکل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه ورود تأثیرگذار شهید بهشتی در قوه قضاییه اذعان داشت: سالانه به ۱۵ میلیون پرونده در مراجع قوه قضاییه رسیدگی می‌شود اما این کارها به مردم اعلام نمی‌شود که رهبر انقلاب این امر را نقص قوه قضاییه می‌دانند.

سیاوش پور با اشاره به اینکه نقاط قوت باید به مردم انعکاس داده شود تصریح کرد: تبلیغات روش خودش را دارد، نقدها باید منصفانه باشد.

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه در حوزه نظارت می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد خاطرنشان کرد: تأسیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی بسیار تأثیرگذار بوده است، اما ظرفیت قوه قضاییه بیش از این است که تاکنون از آن استفاده کردیم.

مدیرکل دادگستری استان گیلان ادامه داد: در بحث بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی قوه قضاییه این اجازه را دارد که ورود کند و از حقوق عامه مردم دفاع کند.

وی قوه قضاییه را محل تظلم خواهی خواند و خاطرنشان کرد: هر جا رانت خواهی، سو استفاده و ضایع کردن حقوق مردم باشد قوه قضاییه باید ورود کند و به احقاق حقوق مردم و بیت‌المال بپردازد.

سیاوش پور با اشاره به اینکه دادستان‌ها باید در بحث جنگل‌ها و محیط‌زیست ورود کند گفت: اجازه ندهیم ساخت‌وسازهای غیرقانونی صورت بگیرد تا بعدازآن بخواهیم تخریب کنیم، این امر صورت خوشی نخواهد داشت.

وی با اشاره به نظارت بر نیروی انسانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: نباید خدایی تاکرده در بین نیروهای انسانی ما انسان فاسد باشد، هیچ عقل سلیمی فساد را در قوه قضاییه نمی‌پذیرد.

مدیرکل دادگستری استان گیلان از مردم خواست تا حرمت قوه قضاییه را حفظ کرده و قدردان تلاش‌های اعضای این شورا باشند و تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی استان گیلان این مطلب را مدنظر دارند که اگر خطایی صورت گرفت به حقوق مردم لطمه نخورد و با برخوردهای به‌موقع به آبروی نظام آسیبی نرسد.

سیاوش پور بابیان اینکه بسیاری از پرونده‌های قضایی ریشه در آموزش نامناسب دارد گفت: در نظر داریم که قوه قضاییه بیشتر در این زمینه وارد شود و با حضور در مکان‌های مختلف و صحبت با مردم در خصوص خانواده و جایگاه آن به مردم شریف آگاهی داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه