English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد:

ثبت ۲۱ موقوفه جدید در طرح آرامش بهاری در اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت : با ثبت 21 موقوفه جدید در دوران اجرای طرح طرح آرامش بهاری در استان اصفهان می توان گفت در هر روز یک وقف در استان انجام شده است.

ثبت 21 موقوفه جدید در طرح آرامش بهاری در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت‌الاسلام صادقی در جمع اصحاب رسانه گفت: طرح آرامش بهاری در 340 بقاع متبرکه استان اصفهان برگزارگردید و در مدت اجرای آن چهار میلیون و 820 هزار زائر به بقاع متبرکه حضور پیدا کردند.

وی افزود: در طرح آرامش بهاری بیش از 121 هزار زائر در زائرسراها اسکان یافتند .

حجت‌الاسلام صادقی گفت : مسابقات استانی چهلمین مسابقات سراسری قرآن کریم ۱۹ و ۲۰ مرداد ماه در اصفهان برگزار می شود و مکان برگزاری مسابقات نیز دانشگاه صنعتی اصفهان انتخاب شده است.

وی افزود:  در رشته معارف اسلامی نیز سه هزار و ۸۵۰ نفر در سه رشته حفظ موضوعی، حفظ معارف، تفسیر قرآن کریم و حفظ حدیث شرکت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در سراسر کشورگفت: از سال 1391 تا 1396، 115 هزار و 875 نفر در استان اصفهان در این طرح شرکت کردند.

حجت‌الاسلام صادقی  اظهار داشت : برای طرح ملی حفظ قرآن کریم استان اصفهان ۷۸۲ مربی انتخاب شده است که ۴۶۹ نفر از این افراد در قم آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند و ۳۱۳ نفر نیز از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به آغاز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم در استان اصفهان نیز گفت: این سامانه سال گذشته در کنار مقبره علامه مجلسی راه‌اندازی شد و در حال حاضر ۱۵ نفر مربی به یک هزار و ۶۵۰ نفر آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام صادقی بیان کرد: موقوفه محمدحسین خان (منطقه حصه) با 134 هکتار، 61 حبه از 72 حبه روستای اصفهانک به مساحت 700 هکتار، شش‌دانگ روستای کبوتر آباد به مساحت 600 هکتار، روستای کلارتان 200 هکتار، موقوفه سلطان‌آباد (ملک) در خورزوق شهرک سیمرغ 430 هکتار، یک‌دانگ از شش‌دانگ ابوالفضل و مهدی نجفی در سه‌راهی درچه به مساحت 357 هکتار و شش‌دانگ موقوفه جعفرآباد واقع در جوی‌آباد خمینی‌شهر به مساحت 135 هکتار از جمله سندهای اخذشده به نام وقف در اصفهان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: از دیگر موقوفات سند دار شده به 6 دانگ روستای اسپیدان شهرستان نطنز، 61 حبه از 72 حبه منطقه اصفهانک، 6 دانگ روستای کبوتر آباد، 200 هکتار از روستای کلارتان، 200 هکتار از روستای اندلان، یک دانگ از 6 دانگ موقوفه ابوالفضل و مهدی واقع در سه راهی درچه و6 دانگ موقوفه جعفرآباد واقع در جوی آباد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه