English

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان:

خوزستان رتبه پنجم بیمه شدگان کشور را دارد

خوزستان با داشتن ۶ درصد از بیمه شدگان کشور رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

خوزستان رتبه پنجم بیمه شدگان کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: در حال حاضر ۶ درصد بیمه شدگان کشور را در استان داریم که از این نظر رتبه پنجم کشور و همچنین هفت درصد مستمری بگیران و رتبه چهارم به شمار می رویم.

محمود یارعلی​زاده اظهار کرد: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبه از کارگاه های استان تا سال گذشته مطالبه داریم که فرصتی برای افزایش تراز آنها و اشتغالزایی بیشتر می شود. ۱۴۴ میلیارد تومان از این میزان مربوط به دستگاه های دولتی و ۱۷۵ میلیارد تومان مربوط به شهرداری ها و شرکت های مربوط به آن است. از این مطالبات ۴۵۰ میلیارد تومان فقط مربوط به دو کارگاه توسعه نیشکر هفت تپه و کارون شوشتر است.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: برقراری بازنشستگی یکی دیگر از مؤلفه های موجود در تأمین اجتماعی است. در سال ۹۳ تعداد ۱۳ هزار و ۴۷۴، سال بعد ۱۵ هزار و ۴۱۷ در سال قبل نیز ۱۶ هزار و ۱۶۳ مستمری برقرار شده که سالانه یک هزار نفر افزوده می شود.

یار علی زاده با اشاره به اینکه ۲.۳ مستمری بگیران ما مجرد هستند، گفت: از بس سن بازنشستگی کاهش پیدا کرده، روی سن مجرد ماندن نیز تأثیر گذاشته است. میانگین مبلغ مستمری برای بازنشستگان عادی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سخت و زیان آور نیز دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هست.

یار علی زاده تصریح کرد: بخشودگی جرائم که در راستای بهبود فضای کسب و کار در کشور اجرا شد در خوزستان نیز حدود ۵۱۳ میلیارد تومان جرائم نهفته وجود دارد که ۱۳ هزار تقاضا برای آنها به ما ارائه شد. حدود ۱۰ درصد تقاضاهای کشور (یک سوم مبالغ کل کشور) هست. قانون بخشودگی جرائم، دائمی هست ولی شرایط لحاظ شده سازمان برای این قانون این است که ۱۸ ماه بررسی لیست کارگاه باید ۱۶ ماه حق بیمه را کامل پرداخت می کرد که در دوره ای سازمان این ۱۶ ماه را به ۴ ماه کاهش داد ولی دوباره به شرایط قبلی برگشت.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: تسهیلاتی که در اختیار کارگاه ها برای بهبود فضای کسب و کار و ارتقای تولید قرار می گیرد؛ این سازمان واحدهای اجرایی استان را از توقیف این تسهیلات منع کرده و ما اجازه برداشت از آن را برای دریافت مطالبات نداریم.

یار علی زاده با بیان اینکه در حال حاضر استان خوزستان ۱۴ کارگزار فعال داریم، افزود: پیگیر دریافت مجوز پنج کارگزاری در شهرستان های دیگر هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه