English

معاون فرماندار اردکان:

کاهش درآمدها، مهم‌ترین چالش شوراهای پنجم است

معاون فرماندار اردکان یکی از مهم‌ترین چالش‌های شوراهای پنجم را کاهش درآمدها در سال جدید دانست و افزود: اولویت اصلی شوراها در این رابطه بررسی مجدد بودجه و بازنگری آن با توجه به تغییر قوانین در این حوزه است.

کاهش درآمدها، مهم‌ترین چالش شوراهای پنجم است

به گزارش خبرگزاری موج، مصطفی پوردهقان در جلسه آموزش قوانین مالی و آیین‌نامه داخلی شوراها، ضمن تبریک انتخاب و اعتماد مردم به منتخبان شوراهای اسلامی شهرهای اردکان، از نگاه اخلاق‌مدارانه نامزدها در دوره رقابت‌های انتخابات شوراهای اسلامی و پس از اعلام نتایج تقدیر کرد و گفت: انتخابات پرشکوه 29 اردیبهشت برگ زرین دیگری در افتخارات نظام بود و مشارکت گسترده مردم نشان‌گر پویایی و آگاهی بیش از پیش جامعه است.

وی با یادآوری وظایف قانونی شوراها در حوزه‌های شهری، هدف از برگزاری این جلسه را آموزش قوانین و یادآوری نکات فنی، مالی و آیین‌نامه‌های داخلی شوراها عنوان کرد و گفت: مصوبه‌های شوراها برای اجرایی‌شدن باید در هیئت تطبیق بررسی شود لذا آگاهی از قوانین مربوطه، بازگشت مصوبه‌ها به شورا و مشکلات بعدی را کاهش می‌دهد.

پوردهقان اردکان با اشاره به مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های شوراهای پنجم را کاهش درآمدها در سال جدید دانست و افزود: بودجه‌های سال‌جاری که توسط شوراهای چهارم شهرها نوشته شده، بر اساس تصور قبلی از قانون است و اولویت اصلی شوراها، بررسی مجدد بودجه و بازنگری در آن با توجه به تغییر قوانین در این حوزه است.

وی تصریح کرد: شوراهای پنجم، وظیفه‌ی دشوار و خطیری برای حل مشکل کاهش هزینه‌ها دارند و باید تلاش خود را بر یافتن منابع مالی جدید متمرکز کنند.

معاون فرماندار اردکان افزود: با توجه به شرایط حاضر، در حال انجام مذاکرات و پیگیری‌هایی در سطح کلان برای اضافه‌کردن شاخص‌هایی به ‌غیر از سرانه جمعیت برای وصولی بودجه شهرستان هستیم و امیدواریم این تلاش‌ها ثمربخش باشد.

پوردهقان اردکان در پایان از اعضای شوراها خواست همچون گذشته با به‌کارگیری عقلانیت و تدبیر و پرهیز از توجه به حاشیه‌ها، تمام تلاش خود را برای گسترش خدمات به مردم و توسعه شهری به‌کار گیرند.

گفتنی است، جلسه آموزشی اعضای شوراها با محوریت قوانین مالی و آیین‌نامه داخلی با حضور منتخبان دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای اردکان، احمدآباد و عقدا در سالن شهید حنیف فرمانداری اردکان برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه