English

کلید رفع مشکل بیکاری کشور، شتاب‌دهنده‌ها هستند

مدیرعامل شتاب‌دهنده فناوری "تیک" با تشریح فعالیت‌های یک‌ساله این مرکز، گفت: با حمایت‌هایی که مرکز از افراد کارآفرین دارد می‌توان گفت شتاب‌دهنده در شرایط امروز کشور کلید حل مشکل بیکاری به‌ویژه در استان است.

کلید رفع مشکل بیکاری کشور، شتاب‌دهنده‌ها هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مجتبی گراوندی در سومین رویداد کارآفرینی "تیک" که امروز (14 تیرماه) با حضور معاون جهاد دانشگاهی کشور و جمعی از مسئولین استان در محل جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، با اشاره به آغاز فعالیت شتاب‌دهنده "تیک" از مردادماه سال گذشته، گفت: شتاب‌دهنده مرکزی برای حمایت از صاحبان ایده و فناوری است و با حمایت‌های مادی و معنوی که در این مجموعه صورت می‌گیرد صاحبان ایده می‌توانند با آگاهی به سمت پرورش ایده خود و تجاری‌سازی آن پیش بروند.

وی تأکید کرد: مجموعه شتاب‌دهنده به‌نوعی به صاحبان ایده در جهت حرکت به سمت تجاری‌سازی ایده‌هایشان شتاب می‌دهد.

گراوندی افزود: با راه‌اندازی شتاب‌دهنده «تیک» که به‌عنوان اولین شتاب‌دهنده غرب کشور و نیز اولین شتاب‌دهنده غیردولتی کشور در خارج از پایتخت محسوب می‌شود، در ماه‌های ابتدایی عمده فعالیت مجموعه بر معرفی این مرکز به جامعه هدف که همان جامعه دانشگاهی و فناوری استان است متمرکز بود.

وی با بیان اینکه شتاب‌دهنده "تیک" با ورود به سال جدید، اولین دوره شتاب دهی خود را از اوایل اردیبهشت‌ماه امسال آغاز کرده است، گفت: در همین اولین دوره بیش از 100 درخواست پذیرش دریافت کردیم.

گراوندی تصریح کرد: درنهایت با ارزیابی درخواست‌ها، 18 درخواست در شتاب‌دهنده پذیرش شدند.

گراوندی با بیان اینکه دوره‌های شتاب دهی در این مرکز شش‌ماهه است، گفت: این دوره شش‌ماهه به دو مرحله "پیش‌شتابدهی" (2 ماهه) و "شتاب دهی" (4 ماهه) تقسیم می‌شود.

وی افزود: دوره پیش‌شتابدهی دوماهه بوده که در آن حمایت‌های غیر نقدی از جمله فراهم کردن محیط کار همراه با امکانات از جمله اینترنت و سایر ملزومات کار از صاحبان ایده صورت می‌گیرد.

گراوندی تصریح کرد: همچنین در این مرحله هر هفته آموزش‌های خاصی به تیم‌ها داده می‌شود و تیم‌ها می‌توانند از شبکه مشاوران مجموعه استفاده کرده و طرح و ایده خود را اعتبارسنجی کنند.

وی افزود: در پایان دوره پیش‌شتابدهی تیم‌ها باید ایده‌های خود را که هم‌اکنون بعد از دو ماه تا حدی پرورش‌یافته ارائه دهند و در صورت تائید، تیم‌ها وارد مرحله شتاب دهی می‌شوند.

وی افزود: در اولین مرحله پیش‌شتابدهی شتاب‌دهنده، بیش از 1500 ساعت آموزش و بیش از 500 ساعت منتوری (مشاوره) به شرکت‌ها ارائه‌شده است.

مدیرعامل شتاب‌دهنده کارآفرینی "تیک" خاطرنشان کرد: در رویداد امروز 9 استارت آپ از جمله "ایران بین"، "هایپرکوک" و "کلاس کو" طرح خود را ارائه می‌کنند.

گراوندی تصریح کرد: در مرحله شتاب دهی در کنار امکانات کار، سرمایه‌گذاری حداکثر تا 30 میلیون تومان بر روی پروژه تیم‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: بعد از سرمایه‌گذاری دو حالت وجود دارد یا تیم‌ها موفق شده و یا با شکست مواجه می‌شوند که در صورت شکست ایده، برای تیم‌ها تجربه به‌دست‌آمده و برای ما تنها صرف هزینه بوده است و در این حالت ما تنها از تیم‌ها می‌خواهیم که ناامید نشوند و دوباره با ایده جدید مسیر خود را ادامه دهند.

مدیرعامل شتاب‌دهنده فناوری «تیک» با اشاره به برگزاری چندین رویداد کارآفرینی توسط این مجموعه گفت: این رویداد سومین رویداد کارآفرینی "تیک" است.

وی در پایان از حامیان شتاب‌دهنده "تیک" از جمله پارک علم و فناوری کرمانشاه، پارک علوم و فناوری پردیس، شرکت "فاران"، شرکت نیروی غرب، صندوق پژوهش و فناوری زاگرس و مجموعه کافه ایده قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه