English

کنکوری های اصفهان سودای پزشکی در سر دارند

بر اساس آمار منتشر شده از داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در استان اصفهان، بیشترین داوطلبان مربوط به گروه علوم تجربی ( حدود ۳۰ هزار داوطلب) هستند که تعداد آنها نسبت به سال گذشته ۱۱.۷ درصد افزایش یافته است.

کنکوری های اصفهان سودای پزشکی در سر دارند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، بر اساس آمار منتشر شده از داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در استان اصفهان، بیشترین داوطلبان مربوط به گروه علوم تجربی ( حدود ۳۰ هزار داوطلب) هستند که تعداد آنها نسبت به سال گذشته ۱۱.۷ درصد افزایش یافته است  و از طرفی تعداد داوطلبان گروه ریاضی ( حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ داوطلب) در استان اصفهان نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد کاهش یافته است.

 ۶۷ هزار و ۷۸۳ داوطلب از استان اصفهان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه های ۹۶ شرکت کرده اند که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۵.۶ درصد افزایش یافته است.از این تعداد داوطلب ۴۲ هزار و ۱۷۶ داوطلب، زن (۶۲.۲ درصد) و ۲۵ هزار و ۶۰۷ داوطلب، مرد (۳۷.۸ درصد) هستند.  تعداد داوطلبان زن در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در سال گذشته در استان اصفهان ۶۲ درصد از کل داوطلبان و تعداد داوطلبان مرد ۳۸ درصد را شامل می شد.

رئیس ستاد آزمون های استان اصفهان گفت: سال جاری داوطلبان کل کشور یک میلیون و ۹۴ هزار داوطلب هستند که از این تعداد ۶۷ هزار و ۷۸۳ نفر داوطلب از استان اصفهان روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شرکت می کنند.

دکتر محمد رضا ایروانی با بیان این که آزمون سراسری امسال متشکل از پنج گروه در صبح و عصر برگزار می شود، افزود: آزمون سراسری امسال در پنج حوزه امتحانی برگزار می شود.

رئیس ستاد آزمون های استان اصفهان اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۳۷۷ داوطلب در حوزه امتحانی دانشگاه اصفهان، ۹ هزار و ۱۲۹ داوطلب در حوزه دانشگاه صنعتی اصفهان، ۲ هزار و ۴۸۵ داوطلب در حوزه های آموزش و پرورش ناحیه سه اصفهان، ۲ هزار و ۴۸۰ داوطلب در حوزه دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی و ۲ هزار و ۴۷۷ در حوزه دانشکده فنی و حرفه ای شهید مهاجر در آزمون شرکت می کنند.

ایروانی با بیان اینکه توزیع کارت ورود به جلسه از طریق سایت سازمان سنجش از روز یکشنبه ۱۱ تیر آغاز شده است، خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند از روز سه شنبه ۱۳ تیر به باجه های رفع نقص که در محل ساختمان آموزش دانشگاه اصفهان فعال شده است، مراجعه کنند.

وی زمان برگزاری آزمون گروه ریاضی و علوم انسانی را صبح پنجشنبه ۱۵ تیر، گروه هنر را عصر پنجشنبه ۱۵ تیر، گروه علوم تجربی صبح جمعه ۱۶ تیر و گروه زبان های خارجی عصر جمعه ۱۶ تیر اعلام و اظهار کرد: امسال سومین سال است که آزمون سراسری در ۲ روز برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه همراه داشتن تلفن همراه در جلسه آزمون باعث محرومیت داوطلب از حضور در آزمون های سراسری از یک سال تا همیشه می شود، گفت: در حوزه های امتحانی از ساعت ۶ صبح باز و بعد از ظهر نیز از ساعت ۱۳:۳۰ درب حوزه ها باز است.

آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر امسال در ۳۷۲ شهرستان کشور برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی