English

معاون سازمان میراث فرهنگی: تبریز ۲۰۱۸ نماد ملی ایران در یک همکاری بین المللی است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تبریز 2018 نماد ملی ایران در یک همکاری بین المللی بوده و وظیفه ما همکاری و برنامه ریزی لازم برای تحقق آن است.

معاون سازمان میراث فرهنگی: تبریز 2018 نماد ملی ایران در یک همکاری بین المللی است

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی رحمانی موحد روز چهارشنبه در نشست تخصصی معاونان گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها افزود: بر اساس طرح تصویب شده در هیات وزیران به عنوان ستاد اجرایی ملی و ستاد استانی تبریز 2018، چارچوب برنامه ها نیز به طور تخصصی تعیین شده است.
وی اظهار کرد: امسال علاوه بر این که در تبریز موضوع پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در پیش است، در راستای تحقق آن زیرساخت های لازم در سطح دولت و وزارت مربوطه به طور کامل در سیاست های کاری قرار گرفته است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآوری کرد: سیاست گذاری دولت استفاده از این رویداد برای تاثیر گذاری در حوزه فرهنگی و اقتصادی به ویژه در رونق کسب و کار به صورت آشکار است.
رحمانی موحد با بیان اینکه توسعه فناوری در راستای کاری حوزه گردشگری قرار گرفته است، ادامه داد: اگر این موضوع در اولویت قرار گیرد ایده ها و ابتکارهای جدید تبدیل به زنجیره خدمات و طرح تجاری سازی در سطح گسترده ای قرار می گیرد تا بتوان از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.
وی حمایت از استارت آپ ها ( شرکت های نوپا) را از جمله برنامه های مورد حمایت در این رویداد اعلام کرد و گفت: حمایت از این شرکت ها باید به عنوان یکی از روش های توسعه و رونق گردشگری مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رحمانی موحد، افزود: هدف معاونت گردشگری کشور حمایت و عملی کردن طرح های جدید مرتبط با فناوری و توسعه پایدار است.
به گزارش ایرنا، سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست گفت: با توجه به برگزاری رویداد تبریز 2018 در سال جاری، از اواخر امسال برنامه های این رویداد به صورت عملیاتی آغاز می شود.
لیلا اژدری افزود: با توجه به رویکردی که در معاونت گردشگری وجود دارد باید بتوان از ظرفیت های استانی در این رویداد استفاده و این ظرفیت ها را در سطح بین المللی معرفی کرد.
وی اظهار کرد: به علت اهمیت رویداد تبریز ۲۰۱۸، کنفرانسی بین المللی در اواخر سال 2018 با مشارکت سازمان جهانی گردشگری در تبریز برگزار می شود.
سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآوری کرد: در همین راستا از تمامی استان ها خواسته شده تا برنامه تورهای تلفیقی خود را هرچه زودتر به تبریز اعلام کنند تا برنامه ریزی های لازم انجام شود.
اژدری ادامه داد: امسال توسعه پایدار گردشگری که از برنامه های مهم سازمان است در اولویت کاری قرار داشته ولی بسیاری از فعالیت ها در استان ها و دستگاه های مرتبط در راستای توسعه پایدار گردشگری انجام نمی شود.
وی بر استفاده از ظرفیت های استانی برای معرفی این رویداد در سطح بین المللی تاکید کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این آئین گفت: با توجه به انتخاب تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، صنعت گردشگری می تواند فرصت مغتنمی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور و این استان تبدیل شود.
مرتضی آبدار افزود: براساس سیاست های استانداری در مورد تبریز 2018، شش مسیر گردشگری در استان تعیین شده و در راستای توسعه اهداف این رویداد مهم طرح هایی به ارزش بیش از 10 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده که در راستای گردشگری این شهر اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، نشست تخصصی معاونان گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های کشور در تبریز برگزار شد.
در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه