English

شتاب حرکت کارآفرینی کشور با شتاب‌دهنده ها شدنی است

مدیرعامل شرکت حسابگر گفت: شتاب‌دهنده فرصتی طلایی برای کارآفرینان استان است که نباید به‌راحتی آن را از دست بدهند.

شتاب حرکت کارآفرینی کشور با شتاب‌دهنده ها شدنی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مسعود کرانی بابیان اینکه بسترهای متفاوتی برای رونق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان طی سالهای اخیر در کشور به وجود آمده، گفت: نمونه‌های این بسترها مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری هستند.

وی افزود: در این مراکز افراد صاحب ایده با حمایت‌های پارک صاحب مکانی برای فعالیت شده و آموزش و مشاوره دریافت می‌کنند اما طرح و ایده، پرورش طرح، پیدا کردن بازار فروش، سرمایه‌گذاری و تأمین نیروی کار همه بر عهده خود صاحب ایده و کارآفرین است.

کرانی تصریح کرد: اما اخیراً بستر دیگری به نام "شتاب‌دهنده" برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان شکل‌گرفته که موانع بسیاری را از سر راه کارآفرینان کنار زده است.

وی تصریح کرد: در شتاب‌دهنده، صاحب ایده علاوه بر دریافت فضای کار و خدمات مشاوره‌ای و آموزشی، دغدغه‌ای بابت سرمایه‌گذاری، نیروی کار و بازار محصول خود ندارد و همه این خدمات نیز در شتاب‌دهنده در اختیار او قرار داده می‌شود.

کرانی افزود: با خدمات شتاب‌دهنده کارآفرین تنها بر بحث ایده خود تمرکز داشته و دغدغه‌ای بابت مسائل دیگر ندارد و همین امر موجب شده که شتاب‌دهنده تجربه موفق‌تری درزمینهٔ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و افراد صاحب ایده باشد و بنده به‌شخصه بسیار به این مرکز و فعالیت‌های آن در رونق کارآفرینی کشور خوش‌بین هستم.

مدیرعامل شرکت "حسابگر" در ادامه با اشاره به آمار بالای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان، گفت: متأسفانه آنچه در استان نداریم نیروی متخصص است، دانشجویان ما در دانشگاه فقط تئوری دروس را فرامی‌گیرند و عملاً تخصصی درزمینهٔ اجرای امور ندارند و بنابراین نمی‌توانند جذب بازار کار شوند.

وی افزود: برای نمونه حدود دو سال است که به دنبال نیروی متخصص برای کار در شرکت هستیم و پیدا نکردیم و تمامی افراد خبره و زبده از استان خارج‌شده‌اند و افرادی هم که هستند آن‌چنان تخصصی ندارند.

وی تصریح کرد: اینکه در مرکزی مانند شتاب‌دهنده به صاحبان ایده آموزش هم داده می‌شود بسیار عالی است و حداقل این است که افراد در محیط شتاب‌دهنده تا حدی تخصصی‌تر کارکرده و خبره می‌شوند و اگر در ایده اولیه شکست بخورند در ایده‌های بعدی شانس بیشتری برای موفقیت دارند.

این کارآفرین کرمانشاهی بابیان اینکه فعالیت خود را از سال 1370 شروع کرده است، گفت: در آن زمان عملاً شرکت دانش‌بنیان مفهومی نداشت و مراکزی مانند شتاب‌دهنده و مرکز رشد و پارک علم و فناوری هم وجود نداشت و کار برای کارآفرینان بسیار سخت بود.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون 50 نفر در مجموعه حسابگر که فعالیت‌های حوزه IT و نرم‌افزار را انجام می‌دهد مشغول کار هستند، گفت: ما با سختی‌های بسیار توانستیم کار را دنبال کنیم و به اینجا برسیم و کارآفرینی در حال حاضر بسیار راحت‌تر شده است.

وی افزود: حال که بسترهای مطلوبی برای فعالیت کارآفرینان فراهم است همه باید از این فرصت استفاده کنند و حال که مراکزی مانند شتاب‌دهنده هستند که همه امکانات و به‌ویژه سرمایه را در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهند افراد باید نهایت استفاده را داشته باشند.

کرانی تصریح کرد: از طرفی دولت و مسئولین نیز باید بستر کار و فعالیت بهتر و بیشتر مراکزی مانند شتاب‌دهنده را فراهم کنند تا بتوان با فعالیت این مراکز حرکت کشور به سمت کارآفرینی شتاب بیشتری گرفته و کشور بر مشکل بیکاری فائق بیاید. شتاب‌دهنده‌"ها می‌توانند به کانون‌های اشتغال‌زایی کشور تبدیل شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه