English

سالیانه ۳۰۰ میلیون تن از ذخایر معدنی کشور برداشت می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران میزان ذخایر معدنی کشور را 53 میلیارد تن اعلام کرد و گفت: سالیانه 300 میلیون تن از ذخایر معدنی کشور برداشت می‌شود.

سالیانه 300 میلیون تن از ذخایر معدنی کشور برداشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج، نادعلی اسماعیلی  در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: معدن در کشور ما در این چند سال گذشته که تحریم بودیم مشکلی برای تولید و صادرات نداشت.

وی تصریح کرد: صادرات سنگ، سیمان، کاشی و سرامیک از ایران در دوران تحریم با قوت ادامه داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران خاطرنشان کرد: بعد از نفت معدن یکی از بخش‌های است که می‌تواند در اقتصاد کشور نقش پویایی را ایفا کند و با ذخایر معدنی موجود کشور این ظرفیت باید احصاء شود.

این مسؤول با اعلام اینکه در صورتی که موانع سرمایه‌گذاری معدن برداشته شود، گام بزرگی در ایجاد اشتعال کشور ایجاد می‌شود، افزود: در این زمینه نیاز است که دغدغه‌های معدنکاران به صورت جدی پیگیری شود.

اسماعیلی یادآور شد: باید به‌دنبال شکوفا کردن بخش معدن بوده و در بخش فرآوری‌های معدنی اقدامات مناسبی انجام شود.

وی تعداد معادن فعال و غیر فعال کشور را 9 هزار مورد عنوان کرد و افزود: 5 هزار معدن در حال حاضر فعال است و بقیه به دلیل مشکلات زیست‌محیطی و منابع طبیعی ممکن است تعطیل باشند.

رئیس نظام مهندسی معدن ایران درباره ایمنی معادن زغال سنگ، بیان کرد: بازرسی ویژه‌ای برای بررسی وضعیت ایمنی معادن زغال سنگ تشکیل شد و به صورت دوره‌ای این بازرسی‌ها در حال انجام است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: 200 معدن زغال در کشور داریم که 150 معدن به صورت نصف و نیمه در حال فعالیت است که عمده آنها در استان مازندران است.

اسماعیلی میزان ذخیره معدن کشف شده کشور را 53 میلیارد تن اعلام کرد و افزود: 300 میلیون تن در سال استخراج داریم که جای کار بسیار داریم.

وی گفت: هشت درصد تولید ملی ما وابسته به بخش معدن است که انتظار است این بخش تقویت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه