English

یک مسوول: هیچ مورد تب کریمه کنگو در گناباد مشاهده نشده است

رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: بر خلاف شایعات و مطالب مطرح شده در فضای مجازی هیچ مورد مشکوکی از بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان مشاهده نشده است.

یک مسوول: هیچ مورد تب کریمه کنگو در گناباد مشاهده نشده است

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر ایرج مقیمی شهری روز سه شنبه در کارگروه سلامت گناباد با اشاره به برخی مطالب و عکس های غیر واقعی از ابتلا به تب کریمه کنگو در این شهرستان در فضای مجازی از مردم خواست به این شایعات که موجب افزایش نگرانی های عمومی می شود، توجه نکنند.
وی افزود: با نظارت کامل بر روند حمل و نقل و ذبح دام در گناباد جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد و باید با رعایت موازین بهداشتی در این بخشها از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.
وی از مردم خواست گوشت مصرفی خود را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی خریداری و از هر گونه ذبح دام خارج از شبکه جلوگیری کنند.
فرماندار گناباد هم با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در نقطه ورودی استان خراسان رضوی بر توجه جدی فرماندهی انتظامی، دامپزشکی و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بر روند جابجایی دام و شناسایی موارد مشکوک احتمالی تاکید کرد.
محمد علی نبی پور خواستار اطلاع رسانی بیشتر برای تنویر افکار عمومی نسبت به تبعات تب کریمه کنگو از طریق رسانه های ارتباط جمعی و فضاهای مجازی شد.
وی گفت: برداشت آب به صورت سنتی از طریق آب انبارها موجب شیوع بیماری های عفونی می شود و باید با افزایش آگاهی های عمومی مردم را از این امر بر حذر داشت.
وی افزود: با توجه به افزایش گرمای هوا و احتمال ابتلا به بیماریهای واگیردار در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی، نظارت بیشتر بر روند توزیع مواد غذایی و شیرینی جات در واحدهای صنفی و هم افزایی دستگاه های اجرایی و ارگانهای مختلف در این زمینه ضروری است.
نبی پور همچنین از روند جمع آوری زباله و پسماند و وضعیت کشتارگاه فعلی گناباد انتقاد کرد و خواستار ساماندهی و توجه بیشتر مسوولان ذیربط و شهرداری در این زمینه شد.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه