English

هیات تجاری بلند پایه فرانسوی خرداد به اصفهان سفر می کند

نماینده مرکز تجاری فرانسه در خاورمیانه از سفر یک هیات تجاری بلند پایه فرانسوی به اصفهان در خرداد امسال خبر داد.

هیات تجاری بلند پایه فرانسوی خرداد به اصفهان سفر می کند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان به نقل از 'کاترین دورگناک' افزود: در قالب این سفر، مدیران شرکت‌های بزرگ فرانسوی به اصفهان می آیند.

وی افزود: اعضای این هیات بلندپایه اقتصادی فرانسه با هدف توسعه ارتباطات اقتصادی و بازرگانی در جلسات متعدد مشترک با مسئولان و فعالان اقتصادی اصفهان شرکت خواهند کرد.

نماینده مرکز تجاری فرانسه در خاورمیانه که در جلسه مشترک به مسئولان اتاق بازرگانی اصفهان سخن می گفت، تصریح کرد: بیش از 40 هزار شرکت فرانسوی از جمله ' ایرباس' ، ' توتال' ، ' رنو' و ' پژو ' در این مرکز عضویت دارند و بصورت کاملا مستقل از دولت فعالیت می ‌کنند.

دورگناک، ارائه خدمات فنی و مهندسی در ساخت جاده ،مترو، راه‌آهن، برق و الکترونیک را از ظرفیت ‌های مرکز تجاری فرانسه اعلام کرد و گفت: ایران یکی از کشورهای مهم مورد توجه این مرکز است.

نماینده مرکز تجاری فرانسه در خاورمیانه خواستار معرفی نیازها و توانمندهای واحدهای تولیدی استان اصفهان شد و گفت: مرکز تجاری فرانسه در ایران می‌تواند زمینه تامین نیازهای این واحدها را فراهم کند.

در این نشست، نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار برقراری روابط نزدیک تجاری و سرمایه‌گذاری مرکز تجاری فرانسه و اتاق بازرگانی اصفهان شد.

' مصطفی رناسی '، گردشگری را یکی از بخش‌ های مهم اقتصادی اصفهان بیان کرد و گفت: استان اصفهان از سرمایه‌گذاران فرانسوی در زمینهٔ ساخت هتل‌ و ایجاد مراکز اقامتی استقبال می‌ کند.

وی به سرمایه‌ گذاری شرکت ونسی فرانسه در طرح توسعه فرودگاه اصفهان اشاره کرد و افزود: سرمایه‌ گذاری در زیرساخت‌ های اقتصادی استان می‌ تواند زمینه همکاری اصفهان و فرانسه را تقویت کند.

وی با اشاره به سفر هیات های تجاری اتاق بازرگانی اصفهان به فرانسه گفت: استان اصفهان می‌تواند در بخش‌های کشاورزی ،صنعتی و خدمات گردشگری همکاری نزدیکی با فرانسه داشته باشد.

مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه برای تدون سند آمایش سرزمین اصفهان، صنعت گردشگری پیشنهاد شده است، افزود: شرکت ‌های فرانسوی می‌ توانند در این بخش سرمایه‌ گذاری کنند.

علی نادری، با اشاره به جایگاه و ظرفیت های بین المللی صنعت گردشگری اصفهان گفت: راه ‌اندازی خط هوایی مستقیم پاریس – اصفهان، همکاری آژانس‌ های گردشگری فرانسوی با دست اندرکاران صنعت گردشگری اصفهان و تبادل دانشجو بین اصفهان و پاریس می‌ تواند به نزدیک شدن روابط اقتصادی دو طرف کمک کند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان بزرگترین تولیدکننده سنگ‌ های تزیینی خاورمیانه است، افزود: اصفهان و پاریس می‌ توانند در زمینه مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی و کالاهای صنعتی با یکدیگر همکاری کنند.

استان اصفهان در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید و بویژه پس از برجام ، شاهد سرمایه گذاری خارجی به میزان 3.5 میلیارد یورو بوده است.

استان اصفهان بعنوان یکی از صنعتی ترین استان های کشور در زمره اصلی ترین مناطق مورد توجه سرمایه گذاران خارجی بوده و در این زمینه پس از برجام 120 هیات خارجی برای امضای قراردادهای اقتصادی به اصفهان آمده اند .

در نتیجه این تحولات طی چهار سال اخیر 109 طرح با اعتبار 9 میلیارد یورو جهت جذب سرمایه خارجی تهیه و پیشنهاد شد که پس از برجام سه میلیارد و 500 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در اصفهان صورت گرفت.

سرمایه گذاری خارجی در ایران از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس قانون سرمایه گذاری خارجی یا از طریق عقد قرارداد شرکت های داخلی با خارجی انجام می شود و ازسه میلیارد و 500 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی یاد شده در استان اصفهان، یک میلیارد یورو در قالب قانون سرمایه گذاری خارجی برای اجرای هشت طرح در بخش های، آبی، انرژی های نو، بهداشتی و درمانی، صنایع، خدمات فنی مهندسی انجام گرفته است.

همچنین 2میلیارد و 500 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در استان اصفهان نیز از طریق عقد قرارداد با شرکت های داخلی از جمله فولاد مبارکه، پالایشگاه و دو شرکت بزرگ دیگر در حال انجام است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه