English

استاندار اصفهان:

ورود گردشگران خارجی به اصفهان رکورد ۴۰ سال اخیر را شکست

استاندار اصفهان گفت: آمار ورود گردشگران خارجی در فروردین سالجاری به اصفهان با ثبت رکورد بی سابقه 85 هزار گردشگر و رشد 800 درصدی، رکورد 40 سال گذشته را شکست.

ورود گردشگران خارجی به اصفهان رکورد 40 سال اخیر را شکست

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، زرگرپور در جشنواره امتنان و تجلیل از برترین های مسابقات قرآنی و کارگران نمونه استان اصفهان افزود: در مجموع در سال 92 حدود 65 هزار گردشگر خارجی از اصفهان بازدید کردند اما فقط در فروردین سالجاری بیش از 85 هزار گردشگر خارجی وارد به اصفهان شدند.

وی با بیان اینکه گردشگری محور اصلی توسعه استان است، گفت: در سه سال گذشته، هفت هزار تخت به ظرفیت هتل های اصفهان اضافه شد .

وی گفت: در سال 92 حدود 12 هزار و 500 تخت در هتل های اصفهان وجود داشت اما این آمار در سالجاری به 20 هزار تخت رسید.

زرگرپور با بیان اینکه هم اکنون 39 هتل دیگر هم در استان در حال ساخت است، گفت: در حال حاضر ظرفیت 90 درصد از تخت های هتل ها در استان تکمیل است.

استاندار اصفهان گفت: تعداد قابل توجهی از هتل های در دست احداث استان در مدت باقی مانده از دوره خدمت دولت یازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار اصفهان وی در ادامه با اشاره به جریان یافتن آب در زاینده رود گفت: با قبول ریسک صددرصدی کوشیدیم آب را برای کشت در اختیار کشاورزان قرار بدهیم.

زرگرپور گفت: اصفهان یک استان اقتصادی است که از بُعد صنعتی، کشاورزی و خدماتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در استان اصفهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: خشکسالی سال های اخیر سایه سنگین خود را بر روی کشاورزی این استان انداخته است.

استاندار اصفهان با اشاره به وجود 300 هزار هکتار زمین مرغوب کشاورزی در استان گفت: سالانه 6 میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.

وی گفت: دولت یازدهم در سال جدید، توسعه اشتغال پایدار را مصوب کرد و در دستور کار خود قرار داد و در این زمینه 15 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی با اولویت مناطق محروم و روستایی اختصاص پیدا خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه