English

استاندار اصفهان :

دانش‌بنیانی یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی است

استاندار اصفهان گفت: یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی که می‌تواند چالش‌های کشور را مرتفع کند رویکرد دانش‌بنیانی است، گفت: این امر باید تبیین و در دستور کار قرار گیرد.

دانش‌بنیانی یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، زرگرپور در بیست و هشتمین جلسه‌ ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: در قالب فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی ابلاغ شده سه هدف تأمین رشد پویا، دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و بهبود شاخص‌های اقتصاد مقاومتی برای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تعیین شده بود.

وی به بیان 5 رویکرد اقتصادی مقاومتی تعیین شده پرداخت و افزود: مردمی بودن، درون‌زایی اقتصاد، برون‌گرایی اقتصاد و عدالت بنیان و دانش‌بنیان بودن رویکردهای اقتصاد مقاومتی است و باید تعیین شود که چه اقداماتی برای کمک به شهرک علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است.

استاندار اصفهان شهرک علمی و تحقیقاتی را نعمتی برای استان خواند و ابراز داشت: دیگر استان‌ها آرزوی داشتن این شهرک را دارند و باید برای مهمان‌های خارجی نیز برنامه‌ریزی صورت گیرد که از این شهرک بازدید کنند و با توانمندی‌های آن آشنا شوند؛ باید به بهترین شکل از این ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی که می‌تواند چالش‌های کشور را مرتفع کند رویکرد دانش‌بنیانی است، گفت: این امر باید تبیین و در دستور کار قرار گیرد.

زرگرپور اضافه کرد: همه‌ ما وظیفه داریم که با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری داشته باشیم و از امکانات و تکنولوژی‌های این شرکت‌ها به بهترین شکل برای رفع مشکلات دستگاه‌ها استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: تک تک دستگاه‌ها باید برای تشکیل و استقرار این شرکت‌ها در شهرک علمی و تحقیقاتی تعهد کنند و متناسب با نیاز خود با تعدادی از این شرکت‌ها قرارداد امضا کنند و ارتباط داشته باشند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه جوانان صاحب ایده باید به این شهرک مراجعه کنند، عنوان کرد: باید تسهیلات و بازار فروش در اختیار آنان قرار گیرد و حمایت‌های لازم برای تحقق یک ایده و تجاری شدن آن توسط شهرک انجام شود.

وی همچنین مطرح کرد: مستندسازی و اطلاع‌رسانی مردم از ظرفیت‌های این شهرک بسیار مهم است.

زرگرپور با اشاره به رشد چشمگیر شرکت‌های دانش‌بنیان در این شهرک در طول تصدی دولت تدبیر و امید بیان داشت: هم اکنون 500 شرکت دانش‌بنیان با 6 هزار و 500 نفر شاغل در این شرکت‌ها کار تبدیل علم به ثروت و تجاری‌سازی دانش فنی را با بهترین کیفیت انجام می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به گزارش صنعت، معدن و تجارت در خصوص عملکرد استان در پرداخت تسهیلات در قالب بسته‌ حمایتی دولت از واحدهای کوچک و متوسط، اذعان داشت: در ابتدا سهم استان از ارائه تسهیلات به 600 واحد و یک هزار میلیارد تومان اعتبار بود و امروز به یک هزار و 110 واحد کوچک و متوسط بالغ بر 872 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بانک‌ها نیز با مذاکره با برخی از مشتریان بدهی‌ها را تقسیط و سود آن‌ها را کاهش داده‌اند، گفت: در این راستا بدهی یک هزار و 217 واحد با 960 میلیارد تومان تقسیط شده و یا سود وام آن‌ها از 27 درصد به 18 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه دولت ارائه تسهیلات به صنایع بزرگ را نیز در دستور کار خود قرار داد ، اظهار داشت: بر این اساس 134 واحد بزرگ بالای 100 نفر پرسنل برای ارائه تسهیلات به تهران معرفی ‌شده‌اند که 42 واحد برای دریافت تسهیلات مورد تایید قرار گرفته‌اند و تا کنون بالغ بر 930 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این واحدها قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه