English

رییس اسبق حوزه هنری یزد در گفت و گو با موج:

مسئولان در راستای حمایت از حوزه هنری احساس مسئولیت کنند

رییس اسبق حوزه هنری یزد با اشاره به نقش حوزه هنری در تربیت هنرمندان متعهد و انقلابی، ‌گفت:‌ مسئولان در راستای حمایت از حوزه هنری احساس مسئولیت کنند.

مسئولان در راستای حمایت از حوزه هنری احساس مسئولیت کنند

به گزارش خبرگزاری موج «محمود ملک‌ثابت»، با اشاره به نقش هنر در توسعه فرهنگی عمومی جامعه اظهار کرد: حوزه هنری به عنوان نهادی انقلابی،‌ تدوین برنامه‌های راهبردی در راستای تولید آثار هنری فاخر و متعهد انقلابی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان این که حوزه هنری از جمله نهادهای هنری است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت خود را در حوزه های مختلف هنری آغاز کرده است،‌گفت: حوزه هنری از ابتدای تأسیس نسبت به روشنگری و بیان حقایق اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اقدام کرده است.

رییس اسبق حوزه هنری یزد در مورد رسالت حوزه هنری خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فضای بسته سیاسی اجازه هیچ گونه انتقاد و پیشنهادی به عملکرد مسئولان و دست‌اندرکاران رژیم ستم شاهی را نمی‌داد به همین منظور هنرمندان با تأسیس حوزه هنری نسبت به ساخت آثار فاخر و البته منتقدانه حرف خود را به گوش مردم می رساندند.

ملک‌ثابت مقابله با بی‌عدالتی و تهاجم فرهنگی را از جمله مهمترین ویژگی‌های عملکردی حوزه هنری در دوره‌های مختلف دانست و بیان کرد:‌ ترویج و تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و همچنین معرفی هنر انقلاب،‌از جمله رسالت‌های فعلی حوزه هنری است.

وی در مورد دستاوردهای حوزه هنری از ابتدای تأسیس تاکنون گفت:‌ هنرمندان ارزشی چون شهید مرتضی آوینی مهمترین دستاوردهای انسانی و تربیتی حوزه هنری در راستای حراست از اهداف انقلاب است.

رییس اسبق حوزه هنری یزد وجود تقویت روحیه استکبار ستیزی بین هنرمندان به ویژه نسل جدید جامعه هنری و تولید آثار ارزشی را از دیگر دستاوردهای حوزه هنری در استان یزد و کشور دانست و خاطرنشان کرد: به تصویر کشیدن زیبایی‌های دفاع مقدس نمادی شاخص از ظرفیت هنرمندان انقلابی در حوزه هنری است.

ملک‌ثابت در پایان سخنان خود با بیان این که حمایت مسئولان و دست‌اندرکاران نظام از حوزه هنری زمینه ایجاد انگیزه و دلگرمی برای هنرمندان را فراهم می‌کند، تصریح کرد:‌ مسئولان کشور باید بیش از پیش نسبت به حمایت از حوزه هنری احساس مسئولیت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه