English

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تاکید کرد؛

تاسیس رشته های علوم پزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد زنجان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان از تاسیس رشته های علوم پزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد زنجان خبرداد.

تاسیس رشته های علوم پزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد زنجان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از استانداری زنجان، یدالله رجایی در دیدار با استاندار زنجان افزود: با افزایش رشته های جدید علوم پزشکی و تحصیلات تکمیلی و استفاده از ظرفیت موجود باید برای درآمد زایی تلاش هایی انجام داد.

وی تاسیس و توسعه رشته های علوم پزشکی را یکی از اولویت های اصلی این دانشگاه دانست و گفت: با توجه به وجود متقاضیان فراوان و جدیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تاسیس رشته های علوم پزشکی و تحصیلات تکمیلی، اقدامات اساسی در این راستا صورت گرفته،به طوری که برای تاسیس 7 رشته علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد قدم های ویژه ای از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان برداشته شده است.

رجایی به افق و چشم اندازی که در راستای رسیدن به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت نظام آموزشی در قالب برنامه 5 ساله ترسیم و تدوین شده است،اشاره کرد و افزود:با توجه به بیانات مقام معظم رهبری،توسعه شرکت های دانش بنیان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان،از تاسیس 18 شرکت دانش بنیان و ارائه 6 هزار و 268 مقاله از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های مختلف در سطح استان خبر داد و گفت:با توسعه شرکت های گردشگری،توریستی و جهان گردی، تاسیس مرکز تحقیقات سرب و روی و شرکت های سرمایه گذاری می توان از ظرفیت استان زنجان در حوزه های مختلف استفاده نمود.

رجایی به ایجاد شهرک فناوری آزاد در استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد:با توجه به تایید هیات امنای دانشگاه آزاد، بخشی از زمین سایت امام (ره) دانشگاه آزاد واحد زنجان به ایجاد شهرک فناوری آزاد و تاسیس واحد های صنفی،خدماتی،گردشگری و فناوری اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه، 30 درصد دانشجویان استان زنجان در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند،یادآور شد:۱۷ هزار و 650 نفر در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تحصیل می کنند که از این تعداد 10 هزار نف ردر مقاطع کاردانی و کارشناسی،۷ هزار نفر در دوره های کارشناسی ارشد و 650 نفر نیز در مقطع دکتری تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تصریح کرد:تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان 644 نفر است، به طوری که در حال حاضر بیش از 50 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان زنجان در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند.

رجایی یادآور شد: نسبت استاد به دانشجو در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی استان زنجان، یک به 27 است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه