English

پوریانی در گفت و گو باموج:

مازندرانی‌ها نیمه نخست فروردین بیش از ۴ هزار واحد خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: 4 هزار و 292 نفر در نیمه نخست فروردین‌ماه امسال موفق به اهدای خون شدند.

مازندرانی‌ها نیمه نخست فروردین بیش از 4 هزار واحد خون اهدا کردند

به گزارش خبرگزاری موج، اسماعیل پوریانی ، اظهار کرد: نیمه نخست فروردین‌ماه امسال 5 هزار و 115 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 4 هزار و 292 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: از میان اهداکنندگان خون طی این مدت 2 هزار و 769 نفر اهداکننده مستمر، 370 نفر باراولی و بقیه اهداکننده باسابقه خون بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه بیش از 60 درصد اهداکنندگان خون در نیمه نخست امسال، اهداکننده مستمر بودند، اضافه کرد: طی این مدت بیشترین گروه خون اهدایی از گروه خونی «O» به تعداد یک‌هزار و 425 نفر و کمترین مربوط به گروه خونی AB به تعداد 263 نفر بوده است.

این مسؤول با اشاره به توزیع 5 هزار و 300 واحد خون و فرآورده‌های خونی در نیمه نخست فروردین ماه در مازندران، افزود: در روزهای 29 و 30 اسفندماه سال گذشته نیز 514 واحد خون و فرآورده‌های خونی میان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توزیع شد.

پوریانی با بیان اینکه مازندران جزء 15 استان در سطح کشور است که اهدای خون در باراولی حذف شده است، گفت: طرح غربال‌گری به‌صورت پایلوت در شهرستان‌های بابلسر و تنکابن پیاده شده که از باراولی‌ها نمونه دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: حذف باراولی‌ها به این دلیل بوده که بیش از دو سوم بیماری‌های ویروسی در این افراد بیشتر نشان می‌دهد به همین دلیل برای بار نخست خونگیری می‌شود و بعد از گذشت سه ماه در صورت نبود مشکل از این افراد برای اهدای خون دعوت می‌شود که درخواست ما این همکاری لازم را با ما داشته باشند تا ضریب امنیت و سلامت خون افزایش یابد.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه نظارت خوبی بر بانک‌های خون بیمارستانی صورت می‌گیرد، افزود: خون در این مراکز مطابق استانداردهای روز اروپا و انتقال خون ایران مورد پایش قرار می‌گیرد.

این مسؤول یادآور شد: در صورتی‌ که تمام پروسه‌ها منطبق با استانداردهای انتقال خون ایران باشد گواهینامه استقرار هموویژی لانس اهدا می‌شود.

پوریانی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد همکاری خوبی میان دانشگاه علوم پزشکی و انتقال خون در مازندران هستیم که امیدواریم به نتایج خوبی در سال 96 برسیم، اظهار کرد: درخواست ما از جراحان این است تزریق خون مطابق با استاندارد ملی و رفرنس‌های دنیا صورت گیرد و در نهایت نسبت به تزریق خونی در بیماران اقدام کنند تا خون اهدایی به‌صورت بهینه مصرف شود.

وی با تشکر از همراهی مردم با این اداره کل، بیان کرد: همکاری مردم نوع‌دوست استان موجب شد تا طی چهار سال گذشته به خودکفایی خون برسیم و در این مدت هیچ‌گونه خونی وارد نکردیم که اتفاقی باارزش است.

مدیرکل انتقال خون مازندران در پایان گفت: پلاکت فرزیس در پایگاه انتقال خون انجام می‌شود که درخواست ما این است در صورت توجه به این مهم سلامت بیماران به‌طور حتم بیشتر حفظ خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه