English

تمدید ۱۰ روزه صید ماهیان استخوانی در سواحل دریای مازندران

مدیر کل شیلات مازندران اعلام کرد : بر اساس تصمیم کمیته مدیریت صید شیلات ایران ، مهلت صید ماهیان استخوانی دریای خزر در سواحل استان تا بیست و پنجم فروردین تمدید شد.

تمدید 10 روزه صید ماهیان استخوانی در سواحل دریای مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، فصل صید ماهیان استخوانی سواحل استان مازندران از هفدهم مهرماه سال قبل آغاز شده بود و بر اساس برنامه سازمان شیلات ایران روز گذشته پانزدهم فروردین آخرین روز پره کشی صیادان بوده است.

حسینعلی رستمی اظهار داشت :بررسی ها نشان می دهد که به دلیل سرد بودن و پایین بودن دمای آب ، هنوز زمان رسیدگی جنسی ماهیان برای تخم ریزی در رودخانه ها به صورت گسترده فرا نرسیده است.

وی بیان داشت: به همین دلیل شیلات مازندران پیشنهاد و تقاضای تمدید صید را به شیلات ایران ارسال کرده بود که با تمدید 10 روز صید موافقت شد.

مدیر کل شیلات مازندران گفت: احتمال اینکه زمان صید تا سی ام فروردین سال جاری نیز تمدید شود ،وجود دارد.

سال گذشته بر اساس تصمیم شیلات ایران، فصل صید ماهی در سواحل مازندرانی خزر تا سی ام فروردین سال 95تمدید شده بود.

رستمی آمار صید ماهی را تا پایان روز دهم فروردین ماه امسال 2هزارو 150 تن به ارزش 53میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مقدار صید نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران بیان داشت: یکهزارو 42تن از ماهیان صید شده از گونه سفید و 982تن کفال و مابقی کپور و دیگر گونه ها است.

وی از تکثیر مصنوعی و نیمه مصنوعی 90 میلیون قطعه بچه ماهی سفید و کپور و رها سازی در رودخانه های استان را از برنامه های سال جاری شیلات مازندران عنوان کرد.

چهار هزارو 200 صیاد استان مازندران در قالب 54شرکت تعاونی صیادی پره در 338کیلومتر از سواحل خزر استان مشغول ماهیگیری هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه