English

چوگان در میدان امام زنده شد

برگزاری بازی نمادین چوگان در ایام نوروز که با همکاری و کمک شهردار اصفهان در میدان نقش جهان صورت گرفت علاوه بر معرفی این بازی ملی به میهمانان و شهروندان زیبایی‌های این میدان را دوچندان کرد.

چوگان در میدان امام زنده شد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، رئیس فدراسیون چوگان کشور بیان داشت: یکی از افرادی که در برپایی بازی نمادین چوگان در اصفهان کمک بسیاری به فدراسیون چوگان انجام داد شهردار اصفهان بود، اقدامات شهردار اصفهان باعث ایجاد انگیزه در چوگان‌بازان شد و امیدوارم با حمایت‌های جمالی‌نژاد بازی‌های بیشتری در اصفهان برگزار شود.

شهردار اصفهان نیز در این مراسم گفت: زنده کردن چوگان علاوه بر تنوع بخشیدن به جاذبه‌های گردشگری اصفهان، موجب بازگشت به هویت گذشته خواهد شد.

مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه شهرداری اصفهان بستر لازم برای توسعه چوگان را فراهم می‌کند، ادامه داد: این برنامه نه تنها می‌تواند به زنده کردن یکی از میراث‌های کهن ما کمک کند، بلکه می‌تواند موجب افزایش میانگین ماندگاری مسافر در شهر اصفهان، تنوع بخشیدن به جاذبه‌های گردشگری و جذابیت بیشتر اصفهان برای جهانگردان شود.

وی با اشاره به تاکیدات و نگاه ویژه رهبر انقلاب به ورزش چوگان افزود: علیرغم نگاه ارزشمند رهبر معظم انقلاب به این ورزش، متأسفانه ورزش چوگان به نام کشور دیگری ثبت شده است بنابراین تلاش داریم نوعی از این بازی که در ایران انجام می‌شود را به نام کشورمان به ثبت برسانیم.

همچنین در روز پایانی این مسابقات به پاس قدردانی از شهردار اصفهان که نقش موثری در اجرای این برنامه در میدان امام خمینی (ره) داشت هدیه ویژه‌ای به شهردار اصفهان اهدا شد.

اصفهان از گذشته‌های دور مهد چوگان دنیا بوده است، همچنین میدان امام خمینی (ره) تنها زمین استاندارد چوگان دنیا است که تمام زمین‌های چوگان در جهان از روی این زمین الگوبرداری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه