English

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خبر داد:

فراخوان مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال‌های ۵۵ تا ۷۸

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از فراخوان تمامی مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال‌های 1355 تا 1378 ازسوی سازمان وظیفه عمومی ناجا برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود خبر داد.

فراخوان مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال‌های 55 تا 78

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، سرهنگ جهانگیر کریمی اظهارکرد: سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، تمامی مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال‌های 1355 تا 1378 با توجه به قانون خدمت وظیفه عمومی باید برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) اقدام کنند.

وی افزود: براساس این اطلاعیه افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده و یا فارغ‌التحصیل شده‌اند، با ورود به سن مشمولیت(18 سال تمام)، شش ماه فرصت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تحصیلی تعیین شده، مشغول به تحصیل هستند در صورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج و یا فراغت از تحصیل، حداکثر به مدت یک سال مهلت معرفی خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: متعهدان خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه‌های دولتی که قبل از اتمام تعهد، به هر دلیل شرایط ادامه خدمت را ندارند، از تاریخ انصراف از تعهد، حداکثر به مدت 6 ماه، مهلت داشته تا با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 برای ادامه خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.

کریمی در خصوص وضعیت مشمولان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت نیز بیان داشت: این افراد پس از انقضای مدت اعتبار آن، باید ظرف مدت یک ماه برای رسیدگی مجدد به وضعیت خدمتی خود به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مشمولانی که در مهلت تعیین شده، وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند مشمول غایب محسوب می‌شوند، تصریح کرد: برابر ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مدت خدمت دوره ضرورت این افراد اضافه  شده و با محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم استخدام، دریافت وام، خدمات بانکی و.... مواجه خواهند شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اذعان داشت: برابر اساس این ماده مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا 3 ماه باشد ، 3 ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از 3 ماه باشد تا 6 ماه اضافه خدمت خواهند داشت.

وی ابراز کرد: همچنین مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یک سال است، علاوه بر 6 ماه اضافه‌خدمت، فراری نیز محسوب شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی