English

استاندار گیلان جزئیات پروژه های سفر رئیس جمهوری را تشریح کرد

استاندار گیلان جزئیات پروژه های مربوط به سفر رئیس جمهوری که فردا (پنجشنبه دهم فروردین ماه) افتتاح می شوند را تشریح کرد.

استاندار گیلان جزئیات پروژه های سفر رئیس جمهوری را تشریح کرد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدعلی نجفی عصر چهارشنبه بیان داشت: در سفر فروردین ماه سال 1394 رئیس جمهوری به گیلان، طرح های نویدبخشی برای استان تعریف شده بود که دکتر روحانی تأکید داشت باید تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته در این سفر شاهد افتتاح 15 پروژه زیربنایی ، عمرانی، بندری، صنعتی، بهداشت و درمانی، مخابراتی، اشتغالزایی، گردشگری و کشاورزی توسط رئیس جمهوری خواهیم بود.

نجفی به سرمایه گذاری 25 هزار میلیارد ریالی بخش دولتی و خصوصی برای پروژه های مذکور اشاره و اظهار کرد: زیبایی این پروژه‌ها در این است که بیش از 16 هزار میلیارد ریال از آن مربوط به بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: همچنین در سفر رئیس جمهوری عملیات اجرایی بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر و بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان ایران در منطقه آزاد انزلی با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز می شود.

استاندار گیلان به تاکید رئیس جمهوری در سفر گذشته به گیلان برای ساخت مجتمع بندری کاسپین اشاره کرد و گفت: خوشبختانه 2 اسکله از آن آماده شده که به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: مجتمع بندری کاسپین در منطقه آزاد انزلی با 22 پست اسکله ، 2 موج شکن به طول 5 هزار و 100 متر در دست ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: با ساخت اسکله‌‌های بندر کاسپین برای یک هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم و اشتغال غیر مستقیم بسیاری همچون آمد و رفت کشتی‌ها، حمل بار و تجارت ایجاد و به پویاشدن اقتصاد منطقه کمک شایان توجهی می‌کند.

نجفی هزینه ساخت مجتمع بندری کاسپین را 10 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ظرفیت نهایی سالانه تخلیه و بارگیری کالا در بندرکاسپین 15 میلیون تن است.

وی با اشاره به هزینه یک هزار و 420 میلیارد ریالی برای افتتاح پروژه های بخش کشاورزی استان گفت: این طرح ها شامل پرورش ماهی در قفس ، مجتمع کشتارگاه صنعتی طیور و سردخانه، تسطیح اراضی و بخش‌های نوسازی مزارع استان به وسعت 10 هزار هکتار است و با بهره برداری از این پروژه ها برای 310 نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی می شود.

استاندار گیلان مجموع سرمایه گذاری سه پروژه بزرگ صنعتی که فردا به بهره برداری می رسد را 11 هزار و 800 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این سه واحد صنعتی در مجموع 750 هزار متر مکعب ورق های ام.دی.اف، اچ. دی.اف، فیبر خام و روکش تولید می کنند و با بهره برداری از این طرح ها برای 750 نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی می شود.

وی از افتتاح چند طرح درمانی گیلان همزمان با سفر رئیس جمهوری نیز خبر داد و گفت: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 180 تختخوابی پارس رشت با یک هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغالزایی 680 نفر، بیمارستان یکصد تختخوابی شهید بهشتی آستارا با 560 میلیارد ریال سرمایه گذاری ، بیمارستان 32 تختخوابی شهدای رضوانشهر با 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی 70 نفر ، کلینیک فوق تخصصی گوارش و کبد با 260 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی 50 نفر از مهم ترین این طرح ها هستند.

نجفی بهره برداری از طرح روستای بدون بیکار دهنه سر شیجان خمام از توابع شهرستان رشت را از دیگر طرح های آماده افتتاح با حضور رئیس جمهوری اعلام و اظهار کرد: این طرح با استفاده از 40 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید به مرحله اجرا درآمده که توانسته برای 187نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح که با استقبال فراوان مردم روستا مواجه شد، روستاییان به تولید صنایع و محصولاتی که متولی عرضه آن خودشان هستند و با طبیعت منطقه نیز سازگار است، اقدام می کنند که این امر، ضمن ایجاد اشتغال، در رونق گردشگری حلال ، جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: در روستای دهنه سر شیجان خمام با حمایت صندوق کارآفرینی امید ، میراث فرهنگی و دستگاه های مختلف در بخش های گردشگری طرح های اقامتگاه بوم گردی، تالاب گردی، سایت پرنده نگاری، صنایع دستی، رستوران و غذاهای محلی، سایت سوارکاری، سایت بازی تراپ و پینت بال، سایت اطلاعات گردشگری و در بخش کشاورزی پرورش مرغ بومی، استخر مصنوعی و پرورش ماهی و توسعه بانک نشاء برای ریشه کنی بیکاری به اجرا درآمده است. 

به گفته استاندار گیلان، همچنین 376 طرح ICT در قالب یک طرح و با یک هزار و 130 میلیارد ریال سرمایه گذاری فردا با حضور رئیس جمهوری در گیلان افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: این پروژه‌ها یا بصورت حضوری توسط رئیس جمهوری و یا به دلیل تعدد طرح ها به صورت ویدئو کنفرانس ، با دستور ایشان و حضور وزرا در محل پروژه ها به بهره‌برداری می‌رسند.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری همچنین در پانزدهمین سفر استانی دولت تدبیر و امید، بیست و ششم و بیست و هفتم فروردین ماه سال 1394 به گیلان سفر کرده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه