English

درخواست اعتبار ویژه برای تکمیل موزه منطقه‌ای کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور درخواست اعتبار ویژه برای تکمیل و راه‌اندازی موزه منطقه‌ای کرمانشاه کرد.

درخواست اعتبار ویژه برای تکمیل موزه منطقه‌ای کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، جلیل بالایی در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در سالن جلسات تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور چند درخواست ویژه داریم که انتظار داریم به‌عنوان عیدی به مردم استان کرمانشاه با این چند درخواست موافقت کنند.

وی ادامه داد: اولین درخواست مهم ما از معاون رئیس‌جمهور اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل موزه منطقه‌ای کرمانشاه است چراکه این پروژه به‌نوعی سیستم مدیریتی استان را زیر سؤال برده است و سال‌های سال است که نیمه‌کاره مانده است.

بالایی خاطرنشان کرد: پیگیری ثبت جهانی محور ساسانی دیگر درخواست ما از معاون رئیس‌جمهور است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه بابیان اینکه در ادبیات نظام برنامه‌ریزی کشور از کرمانشاه به‌عنوان هندوستان کوچک نام‌برده می‌شود گفت: در هفته فرهنگی استان که سال گذشته در قشم برگزار شد، دکتر کزازی از کرمانشاه به‌عنوان افشره تاریخ ایران‌زمین نام برد.

او به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در سه حوزه میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این سه حوزه در استان کرمانشاه موردتوجه برنامه ریزان و سرمایه‌گذاران قرارگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه همچنین با تشریح مهم‌ترین فعالیت‌های مرتبط با اطلاع‌رسانی و معرفی استان کرمانشاه افزود: حضور پررنگ در شبکه‌های تلویزیونی نصب بنر استفاده از ظرفیت فضای مجازی چاپ و انتشار برشور استقرار راهنمایان گردشگری، احداث پایگاه‌های راهنمایان گردشگر، چاپ ۵ نمونه تمبر و ... از مهم‌ترین فعالیت‌های مرتبط با اطلاع‌رسانی و معرفی استان کرمانشاه است.

وی افزود: به‌منظور رفاه حال مسافران نوروزی و نظارت هرچه بیشتر و بهتر بر نحوه عرضه خدمات به مسافران نوروزی و گردشگران ۹۰۵ بازدید از تأسیسات گردشگری از رستوران‌ها و واحد‌های بین‌راهی انجام‌شده است.

بالایی خاطرنشان کرد: به‌منظور معرفی هر چه‌بهتر ظرفیت‌های گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی استان کرمانشاه پیشنهاد و درخواست برگزاری رویداد ملی سفره ایرانی و کنوانسیون راهنمایان جهانی گردشگری را در این استان داریم.

وی همچنین خواستار اختصاص اعتبار ویژه به پروژه کریدور گردشگری بیستون – تاق بستان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه