English

امام جمعه موقت گرگان:

بهترین مبارزه با آمریکا تلاش برای رونق تولید در کشور است

امام جمعه موقت گرگان اظهار کرد: بهترین مبارزه با آمریکا تلاش برای رونق تولید در کشور است.

بهترین مبارزه با آمریکا تلاش برای رونق تولید در کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام قاسم لیوانی، در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان، ضمن دعوت همه به تقوای الهی، آغاز سال 1396 را تبریک و اظهار کرد: کلمه نوروز به معنای روز نو است. در ایران و برخی کشورها وقتی اول بهار و نوروز فرا رسید، برنامه های مختلفی اجرا می شود.

وی افزود: از امام صادق (ع) نقل شده است که وقتی نوروز شد، خود را شست و شو بده و بهترین و تمیزترین لباس را بپوش. مردم عجم این روز را بزرگ می شمارند و این اختصاص به ایرانی ها ندارد.

وی بیان کرد: امام صادق به معلی فرمودند، نوروز، روزی است که خداوند از بندگانش تعهد گرفت فقط او را عبادت کنند و برای خدا شریک قائل نشوند و روزی است که خداوند از مردم خواسته به پیغمبرانش ایمان بیاورند و به حجت های الهی و اولیاء خدا ایمان داشته باشند.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: نظافت و نیکوکاری از کارهای خوب نوروز است و در اسلام هم این کارها توصیه شده است. معمولا قبل از عید سعی می کنیم به دیگران کمک کنیم، مخصوصا کسانی که از بستگان و خویشاوندان ما هستند.

وی اظهار کرد: در این ایام برخی به زیارت امام هشتم می روند و عقیده دارند لحظه تحویل سال، در بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا (ع) باشند. زیارت اهل قبور هم از دیگر کارهای نیکو در ایام نوروز و آخر سال است. مردگان ما کسانی بودند که سال های قبل سر سفره نوروز می نشستند و به دیدار هم می رفتیم، لذا خود را مقید می دانیم که بر مزار آن ها باشیم و فاتحه ای بخوانیم.

وی خاطرنشان کرد: ذکر خداوند بخصوص دعای تحویل سال از کارهای پسندیده سال نو است. انشالله خداوند کینه و کدورت ها را از ما بگیرد.

حجت الاسلام لیوانی در خطبه دوم نماز هم تصریح کرد: شنیدیم امسال را حضرت آقا به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری کرده اند. افراد بیکار دچار بیماری افسردگی شده و سرگردان می شوند. بیکاری باعث می شود جوان ها ازدواج نکنند. جوان های بسیاری هستند که ازدواج نکرده اند و می گویند اگر ازدواج کنم زن و فرزندم از من غذا می خواهند و منِ بیکار چگونه نیازهای آن ها را تهیه کنم.

وی بیان کرد: آن هایی که بیکار شده اند، زندگی آن ها تباه می شود و چه بسا سرنوشت آن ها منجر به طلاق و جدایی شود. یکی دیگر از تبعات بیکاری سرقت و جنایت است. بیکاران ممکن است دور هم جمع شوند و باند سرقت درست کنند و ضمن ارتکاب به جرم امنیت جامعه را هم از بین می برند. مردم با وجود افراد بیکار احساس امنیت نمی کنند.

کار مفید در ادارات یک ساعت است

وی اضافه کرد: معمولا از دولت انتظار می رود که شغل ایجاد کند. مگر چقدر می توان کارمند ایجاد کرد؟ آیا می توان همه را در دولت مشغول به کار کرد در شرایطی که همین الان کارمند اضافی داریم. میزان کار مفید در ادارات ما حدود یک ساعت است و هفت ساعت دیگر کار مفید نیست. پس این که دولت باید کار ایجاد کند به این معنی نیست که همه وارد کار اداری شوند.

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: وقتی می گوییم دولت، منظور رئیس جمهور و وزار نیستند، بلکه باید در همه بخش های دولت تلاش کنند. کارمندان یک اداره در شهرستان هم باید برای ایجاد زمینه اشتغال تلاش کنند. آیا در مملکت ما همچین چیزی وجود دارد یا نه؟

وی اظهار کرد: وقتی دنبال اشتغال می رویم سیستمی در ادارات ما وجود دارد. اگر کسی بخواهد کار تولیدی کند باید از هفت خوان رستم بگذر و بعد از سال ها و ماه ها پیگیری، آخر منصرف می شود. وقتی برای تولید مراجعه می کنند باید از چندجا استعلام بگیرند. استعلام ها را دیر می گیرند و سرگردان می کنند، وقتی هم جواب استعلام ها می آید می گویند زمان گذشته و باید از اول آغاز کنید.

حجت الاسلام لیوانی تصریح کرد: باید ادارت ما در چنین شرایطی امر اشتغال جوانان را تسریع کنند و کوتاهی و امروز فردا نشود. مسئولان نباید مردم را سرگردان کنند. شما دارید از مالیات و نفت مردم حقوق می گیرید و وظیفه شما این است که در اسرع وقت به کار مردم برسید و جواب فوری بدهید.

وی ادامه داد: جوانی که با انگیزه و امید دنبال کار آمده، باید کار او تسریع شود. از طرفی ذهن ما باید از کار اداری خالی شود. این که رهبر معظم انقلاب فرمودند تولید، باید در این کشور تولید کرد. اگر تولید نکنیم عده ای از این فرصت استفاده می کنند و از خارج کشور چیزهایی که نیاز داریم وارد مملکت می کنند. آن وقت تولید می خوابد و اشتغال ایجاد نمی شود در حالی که برای کشورهای دیگر شغل ایجاد می کنیم.

قاچاق کالا اشتغال را نابود می کند

وی بیان کرد: چرا باید در کشور ما سالانه 15 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد شود. این یعنی اشتغال و تولید از بین می رود. اگر تلاش کنیم اشتغال ایجاد کنیم اگر جنس خارجی هم بیاید استقبال نخواهد شد.

امام جمعه موقت گرگان اضافه کرد: باید تلاش کنیم از کالای داخلی استفاده کنیم حتی اگر کیفیت خوبی هم نداشته باشد. وقتی تولید کننده ببیند بازار داخلی اقبال مردمی دارد مجبور است کیفیت را بالا ببرد. در عین حال باید بین تولیدات رقابت ایجاد کرد تا کیفیت هم بالا برود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده اند بزرگترین مبارزه با آمریکا کار کردن در کشور است. کار و تلاش در کشور بزرگترین مبارزه با آمریکا است چون آمریکایی ها این را نمی خواهند. مسئولان باید برای ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد و رونق دادن به اقتصاد کشور حقیقتا کار و تلاش کنند. هر کسی در این رابطه تلاش کند بزرگترین مبارزه را با آمریکا کرده است.

امام جمعه موقت گرگان بیان کرد: هفته جاری ولادت امام باقر (ص) است. ایشان یکی از امامانی هستند که به دلیل فرصت مناسب، احادیث و روایات خوبی از ایشان باقی مانده است. ایشان به دلیل درگیری های حکومت، توانستند در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فقهی و غیره احادیث زیادی را به شاگردان خود بیاموزند و شاگردان ایشان این احادیث را سینه به سینه نقل کرده اند.

حجت الاسلام لیوانی تصریح خاطرنشان کرد: اولین شب جمعه ماه رجب را لیله الرغائب نام گذاری کرده اند. نقل شده که اولین پنجشنبه ماه رجب را روزه بگیرند و شب را به عبادت و راز و نیاز با خداوند بپردازند.

وی در پایان، خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه