English

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

شدت بارندگی در استان بوشهر سبب سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به آغاز بارش باران در استان بوشهر نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های استان بوشهر هشدار داد.

شدت بارندگی در استان بوشهر سبب سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود

نادر شفیع‌خدایی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج با اشاره به اینکه از امروز به‌طور کامل سامانه بارش‌زا در استان بوشهر فعال شده است اظهار داشت: انتظار می‌رود از اواخر وقت امروز و امشب در برخی نقاط استان بوشهر بر شدت بارش‌ها افزوده شود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها از شب گذشته در مناطق جم، عسلویه و دیر آغاز شده تصریح کرد: اکنون شدت بارش‌ها در مناطق دیلم و گناوه در شمال استان بوشهر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های استان بوشهر خبرداد و گفت: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های استان بوشهر هشدار داده می‌شود تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از مشکلات اندیشیده شود.

شفیع‌خدایی سامانه بارش‌زا استان بوشهر را سامانه‌ای خوب و پربارش توصیف کرد و افزود: این سامانه همه نقاط استان بوشهر را بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روزهای شنبه و یکشنبه شدت بارش در تمامی نقاط استان بوشهر پیش بینی می‌شود تاکید کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان تا اواخر وقت روز یکشنبه، بصورت رگبار باران به همراه رعد و برق با احتمال ریزش تگرگ است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر،ایجاد گرد و خاک در مناطق مستعد استان بوشهر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: به سبب وزش باد جنوبی و تندبادهای لحظه‌ای خلیج فارس به‌ویژه در بخش‌های مرکزی و جنوبی مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

شفیع‌خدایی با بیان اینکه اکنون سرعت باد بر روی خشکی تا 34 و بر روی دریا تا 40 کیلومتر در ساعت است تصریح کرد: اکنون آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا تمام ابری همراه با رگبار باران، رعد و برق و گاهی وزش تند باد و احتمالا ریزش تگرگ است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی در استان بوشهر تا روز یکشنبه فعال است افزود: در این مدت آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به سبب بارش شدید همراه با رگبار و رعد و برق و نیز لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به وقوع تندبادهای لحظه‌ای، رعد و برق و بالا آمدن آب دریا و رودخانه‌های فصلی از اسکان در نواحی مرتفع، سواحل و حاشیه رودخانه‌های استان بوشهر جداً خودداری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه