English

انتقاد شدید استاندار اصفهان از عدم فضاسازی مناسب در روز بزرگداشت شهدا‌

استاندار اصفهان به جهت عدم فضاسازی مناسب شهری و عدم پخش برنامه‌های تلویزیونی ویژه روز بزرگداشت شهدا انتقاد کرد.

انتقاد شدید استاندار اصفهان از عدم فضاسازی مناسب در روز بزرگداشت شهدا‌

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، زرگرپور در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل، معاونان، مدیران و شورای مشورتی ایثارگران و کانون نخبگان ایثارگران به مناسبت روز بزرگداشت شهدا و همچنین روز تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شد، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران برخی از روزها نامگذاری ویژه‌ای دارند و باید در خصوص اهداف این نامگذاری‌ها تحلیل درستی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این نامگذاری‌ها با سه هدف صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ما به عنوان متولیان باید بتوانیم این اهداف را به نتیجه برسانیم که در این صورت فایده و برکت خواهد داشت.

استاندار اصفهان اظهار داشت: در خصوص شهدا، نیاز به بزرگنمایی نداریم چرا که هر روز کنگره‌ها و یادواره‌هایی در این خصوص برگزار می شود و نام هر خیابان و کوچه شهر به نام شهدا مزین شده است ولی با این حال باید در روز 22 اسفند این اقدام خداپسندانه متفاوت از روزهای دیگر مطرح شود و اطلاع رسانی بیشتری به مردم صورت گیرد.

وی با انتقاد از اینکه امسال به صورت کم رنگ به این موضوع پرداخته شده و صدا و سیما هم در این خصوص به صورت مطلوب عمل نکرده است، گفت: متاسفانه نتوانستیم این روز را خوب برگزار کنیم که در شان شهیدان استان باشد.

زرگرپور عدم فضاسازی شهری توسط شهرداری در خصوص بزرگداشت روز شهدا را مورد انتقاد قرارداد و همچنین اظهار داشت: روزنامه‌ها برای هر مطلب، ویژه نامه‌هایی را به چاپ می‌رسانند ولی در این خصوص کاری انجام نشد و امسال روز بزرگداشت شهدا غریبانه برگزار شد و هدف اول نامگذاری شناساندن این روز به قاطبه جامعه می‌باشد، به خوبی اجرا نشد و باید در سال آینده جبران این کاستی‌ها صورت گیرد.

وی تاکید کرد: روز 22 اسفند با دیگر روزها متفاوت است و باید فضای شهری، فضای رسانه‌ای و صدا و سیما هم متناسب با شأن شهدا متفاوت‌تر از روزهای دیگر باشد.

استاندار اصفهان به تشریح هدف دوم پرداخت و گفت: باید به این موضوع توجه کنیم که طی یکسال گذشته برای تکریم شهدا و خانواده‌های معظم آنان چه کاری انجام داده‌ایم و مدیرکل بنیاد شهید باید در خصوص عملکرد یکساله این سازمان گزارش کاملی را به مردم ارائه نماید.

وی چشم انداز برنامه‌ها در سال آینده را مهم خواند و گفت: باید برنامه‌های سال آینده در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم از شهدا و خانواده معظم آنها برای مردم تشریح شود.

 

زرگرپور با بیان اینکه پیگیری هر موضوعی باید در قالب یک فرایندهایی تعریف شود، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در اولویت همه موضوعات مادی قرار گیرد و از تریبون‌ها و مصاحبه‌ها مطرح شود و این موضوع باید از طریق شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیگیری گردد.

 

وی تاکید کرد: باید زیباترین و دل انگیزترین عکس‌ها و کامل‌ترین مطالب، از شهدا باشد و این موضوع باید از طریق شورای مشورتی تدوین و از طریق بنیاد شهید نهادینه گردد.

مدیر ارشد استان اصفهان افزود: اگر ثابت شود که مدیران برخی از دستگاه‌ها نسبت به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران کم توجهی می‌کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی برگزاری یادواره‌های شهدا در شهرستان‌ها را بسیار مثبت خواند و گفت: این یادواره‌ها روح تازه‌ای را در شهرستان‌ها ایجاد می‌کند ولی باید مواظب بود که این فضا با سخنرانی‌های نامتناسب و خطی و جناحی مخدوش نشود.

زرگرپور تاکید کرد: اشخاصی که در یادواره‌ها سخنرانی می‌کنند باید در چارچوب مفاهیم اسلامی، شهدا و در چارچوب بیانات مقام معظم رهبری و برای حفظ ارزش‌های شهادت و مقام شهدا صحبت کنند ولی در برخی یادواره‌ها این موضوع نادیده گرفته می شود و در یادواره‌های شهدا باید سخنرانی‌های وحدت بخش و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

وی در ادامه اظهارداشت: متاسفانه نتوانستیم حق این روز را در شأن شهدا ادا کنیم چرا که حق شهدا بالاتر از این است ولی قصد و نیت ما این بوده است که در این مسیر قدم برداریم.

استاندار اصفهان کار بنیاد شهید را بسیار سخت در عین حال مهم عنوان کرد و افزود: باید کارها براساس فرایندهای برنامه ریزی شده پیگیری شود تا بخشی از انتظاراتی که به حق است ادا شود.

وی با بیان اینکه آرامش در فضای این سازمان حاکم شده است، گفت: بنیاد شهید روش اعتدالی را در پیش گرفته و بستر برای کارکردن فراهم شده است.

مدیر ارشد استان در پایان خواستار فعالیت مستمر و قوی شورای مشورتی و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه