English

مدیرکل اوقاف اصفهان:

طرح آرامش بهاری در ۳۴۰ امامزاده اصفهان برگزار می‌شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طرح آرامش بهاری همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در ایام نوروز سال ۱۳۹۶ در جوار حرم مطهر ۳۴۰ امامزاده جلیل القدر استان اصفهان برگزار می‌شود.

طرح آرامش بهاری در ۳۴۰ امامزاده اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی در آستانه فرا رسیدن فصل بهار و سال 1396 اظهار داشت: امام صادق(ع) در ارتباط با نوروز فرموده‌اند «هیچ نوروزی‏ نیست مگر آن‏که ما در آن روز منتظر فرج (ظهور قائم آل‌‏محمّد) هستیم چرا که نوروز از روزهای ما و شیعیان ما است.»

وی به همخوانی عید نوروز با آموزه‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با توجه به اهمیت تحول درونی و بازنگری در اعمال و رفتار گذشته که در دعای تحویل سال هم مورد اشاره واقع شده است این مهم را مورد تاکید قرار داده فرمودند «اگر شما می‌خواهید روز اوّلِ فروردین را هم برای خودتان روز «نو» و نوروز قرار دهید، شرط دارد. شرطش این است که کاری کنید و حرکتی انجام دهید؛ حادثه‌ای بیافرینید. آن حادثه در کجاست؟ در درون خود شما، اگر توانستید گوهر انسانی خود را درخشان‌تر کنید، حقیقتاً برای شما «نوروز» است، اگر توانستید پیام انقلاب، پیام پیامبران، پیام امام بزرگوار و پیام خون‌های مطهّرِ بهترین جوانان این ملت را که در این راه ریخته شده است به دل خودتان منتقل کنید، برای شما «نوروز» است.»

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز سازمان اوقاف و امور خیریه نیز هر سال با فرا رسیدن ایام نوروز ویژه برنامه‌ای را تحت عنوان طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه اجرا می‌کند که هدف از اجرای این برنامه ایجاد فضای معنوی در امامزادگان جلیل القدر با هدف تحول روحی و درونی برای زائران و مسافرانی است که در این ایام در مکان‌های مقدس حاضر می‌شوند تا زائران و مسافران با توسل به این گنجینه‌های معنوی بتوانند سال بسیار خوب و پرباری را آغاز کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا 340 امامزاده جلیل القدر استان اصفهان از 25 اسفند ماه 1395 لغایت 15 فروردین ماه 1396 به صورت ویژه با اجرای این طرح بزرگ معنوی میزبان زائران و مسافران در ایام نوروز هستند.

صادقی به گوشه‌ای از برنامه‌های این طرح اشاره کرد و گفت: در همین راستا برنامه تحویل سال نو به صورت ویژه و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در جوار حرم مطهر 235 امامزاده واجب التکریم استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در طول اجرای این طرح 249 امامزاده با قرائت ادعیه و مناجات میزبان زائران و مسافران هستند، 113 امامزاده بزرگوار جهت اسکان مسافران آماده سازی شده‌اند که به مسافران خدمات لازم را در این زمینه ارائه می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه