English

شهردار مشهد

تیم رسانه ای دولت شهرداری مشهد را رقیب خودش می داند/وعده های نوبخت امیدواریم کار ساز باشد

شهردار مشهد گفت: در زمینه حاشیه شهر بعید می دانم معجزه رخ دهد در سفر اول رئیس جمهور آقای نوبخت از حاشیه شهر بازدید داشتند ولی این بازدید ها بی مایه است

تیم رسانه ای دولت شهرداری مشهد را رقیب خودش می داند/وعده های نوبخت امیدواریم کار ساز باشد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، سید صولت مرتضوی در نشست خبری پایان سال در خصوص استقبال از بهاراظهار کرد: امسال باتوجه بر المان‌های سال گذشته، 160 المان فاخر هنری در معابر عمومی شهر مشهد نصب می‌شود، همچنین اجرای نقاشی دیواری سطح یک به‌ روی 40 دیوار و در سطح دو و سه حدود 50 هزار مترمربع انجام خواهد شد.

وی افزود: گل‌آرایی 89 المان ترکیبی و حلقوی، جانمایی و جابه‌جایی و رنگ‌آمیزی 3 هزار و 647 گل‌جای و نصب و گل‌کاری 5 هزار و 450 گل‌جای سه‌طبقه در سطح شهر، کاشت 4 هزار و 545 گل‌های پیازی، تأمین 9 میلیون و 500 هزار گل از دیگر فعالیت‌های شهرداری در زمینه زیباسازی شهر مشهد است.

شهردار مشهدمقدس با بیان اینکه بخش اعظمی از پروژه‌های عمرانی ما در این سال به بهره‌ برداری رسید عنوان کرد:کنار آن منابع بسیاری را برای فعالیت‌هایمان تأمین کردیم و فعالیت‌های بسیاری در حوزه احداث پارکینگ، توسعه فضای سبز، احداث کارخانه بازیافت، ساخت بلوارها، معابر، بافت‌های فرسوده و قطار شهری انجام دادیم.

وی افزود: در پرداخت بدهی‌ها، شهرداری از خوش‌نام‌ترین دستگاه‌ها است، کمترین بدهی را به پیمانکاران داریم آن بخشی از بدهی‌ها که به کارگران فضای سبز بازمی‌گردد در حال حاضر به‌صورت کامل همراه با عیدی و پاداش به آنها پرداخت شده است.

مرتضوی درخصوص واژه خانه‌تکانی درشهر گفت: خوشبختانه هر سال در طلیعه نوروز در پیشواز نوروز شهرتکانی داریم؛ همکاران ما در تمامی نقاط شهر مشغول آماده‌سازی شهر برای پذیرایی از زائران امام هشتم(ع) هستند، شهرداری مشهد مقدس در حوزه رنگ‌آمیزی، ساماندهی و لکه‌گیری آسفالت‌ها، جلوگیری از آسفالت‌شکافی، نظافت سطح شهر، گل‌آرایی، زیباسازی، ایجاد بستر برای اسکان زائران اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آماده‌سازی 11 مکان برای شرایط اضطراری به‌منظور پیشگیری از حوادث و مدیریت بحران پس از حادثه‌ها 11 سوله بحران با گنجایش اسکان 3 هزار و 100 نفر آماده شده است.

شهردار مشهد با اشاره به فعالیت‌های سازمان در سال آینده گفت: خط سه قطار شهری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهرداری، فعالیت در بخش بافت فرسوده شامل خیابان‌های شارستان، کمربند جنوبی شهر و آغاز عملیات ساخت چندین تقاطع غیرهمسطح از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های ما در سال آینده خواهد بود.

مرتضوی با اشاره به تخلیه فاضلاب در حاشیه شهر مشهد خاطرنشان کرد: ساماندهی تانکرها و فاضلاب سطح شهر به‌عهده شهرداری نیست و به‌عهده سازمان آب و فاضلاب است؛ در زمینه اینکه آیا شهرداری عوارضی از این تانکرها دریافت می‌کند یا خیر نیز بعید می‌دانم چنین باشد.

شهردار مشهد درخصوص عملکرد روزنامه شهرآرا در 3 سال گذشته تصریح کرد:شهرآرا درمقام مقایسه با گذشته از نظر شکلی سازماندهی تر شده است اما چقدر به‌عنوان یک روزنامه متعلق به مردم مشهد توانسته موفق باشد را باید در یک سنجش به مردم بسپاریم.

مرتضوی در پاسخ به سؤالی پیرامون بازدید سخنگوی دولت از حاشیه شهر گفت: در زمینه حاشیه شهر بعید می‌دانم معجزه‌ای رخ بدهد، در سفر اول رئیس‌جمهور آقای نوبخت از حاشیه شهر بازدید داشتند و این بازدیدها در حال حاضر رو به افزایش بوده اما همه این بازدیدها بی‌مایه است.

وی درخصوص  حاشیه‌های وجودآمده درخصوص تیم رسانه دولت با شهرداری مشهد گفت:من نمی‌دانم چرا تیم سیاسی و رسانه‌ای دولت، شهرداری مشهد را رقیب خود می‌داند شهرداری هم همانند سایر دستگاه‌های اجرایی است؛ دوستان ما در تیم رسانه‌ای دولت در این مدت در حق ما لطف‌های بسیار داشتند و این موضوع بعد از انتخابات مجلس بسیار شدت یافت می‌توانید این موضوع را رصد کنید و به صحت حرفم برسید.

شهردار مشهد تاکید کرد: زمانی برخی حقوق‌های نجومی به جیب زدند و پاداش‌های 600 میلیون تومانی گرفتند اما از طرفی رسانه‌ها را روی شهرداری مشهد زوم کردند و پس از افتضاح آن کنسرت در قم خواستند تا شبیه‌سازی همانند آن برای شهرداری مشهد به ‌وجود آورند.

وی با بیان اینکه عده‌ای به کرج رفتند و یک‌میلیارد تومان هزینه ناهارشان شد خاطرنشان کرد: از طرف دیگر به شهرداری مشهد ایراد گرفتند که "شما 6 میلیارد تومان برای یک پروژه صرف تبلیغات کرده‌اید؛ در سفر رئیس‌جمهور به مشهد که ادعا شده بود 710 میلیارد تومان پروژه افتتاح شده رسانه‌ها از چند روز قبل تبلیغات کردند.

وی تصریح کرد: از طرفی دیگر قطار شهری مشهد یک پروژه ملی است و تبلیغ آن طبیعی است وشاید کمتر از سه نیم‌صفحه اول روزنامه‌های کثیرالانتشار به رسانه ملی پول دادیم و حتی هزینه ایاب و ذهاب خبرنگاران تهرانی نیز توسط شهرداری مشهد پرداخت نشد.

مرتضوی با بیان اینکه "در بحث شبکه زائر" معتقد هستم که همه باید کمک کنند، گفت: باید صدا و سیما را همگان کمک کنند و آنچه ما تکلیف داریم و مصوبه شورا است، کمک می‌کنیم و امیدوارم در آینده نزدیک استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد مقدس با توجه به ظرفیت فرهنگی که دارد با کمکی که صورت می‌گیرد شبکه رادیویی و شبکه تلویزیونی زائر خود را راه‌اندازی کند.

با اشاره به صرفه‌جویی در شهرداری مشهد گفت: در سالی که به شهرداری آمدم بودجه جاری شهرداری 950 میلیارد تومان بود؛ با توجه به اینکه سالانه 20 درصد هزینه‌ها افزایش پیدا کرده، ما شاهد بودیم که بودجه جاری ما در پایان بهمن ماه 95 هنوز به 930 میلیارد تومان نرسیده بود.

شهردار مشهد در خصوص شرایط سازمان آتش‌نشانی عنوان کرد: سازمان آتش‌نشانی را از حیث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقویت کرده‌ایم و خرید بلندترین بالابرها و تجهیزات از مهم‌ترین اقدامات است و در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی ما یک سازمان پرکار، پیشرفته و ایثارگر می باشد. همه تلاش شهرداری در بخش خصوصی آتش‌نشانی این است که شرایط درمانی و بهداشتی ویژه‌ای را برای آنها ایجاد کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه