English

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان:

پرداخت ۲۰ میلیارد ریال خسارت به مرغداران اصفهانی

20 میلیارد ریال برای جبران خسارت آنفلوآنزای پرندگان به واحدهای تولید طیور صنعتی و روستایی در استان اصفهان اختصاص یافته است.

پرداخت 20 میلیارد ریال خسارت به مرغداران اصفهانی

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: بر اساس دستور العمل موجود میزان غرامت بر آورد شده قابل پرداخت حدود 20 میلیارد ریال است که از این میزان، حدود 16 میلیارد ریال به حوزه طیور صنعتی و 4 میلیارد ریال به طیور بومی و روستایی اختصاص پیدا خواهد کرد.

موحدی با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دراستان اصفهان گفت: ازمجموع حدود 25 میلیون قطعه طیور صنعتی در استان اصفهان حدود 3 میلیون قطعه و از مجموع 2.5 میلیون قطعه طیور بومی و روستایی استان، حدود 17 هزار قطعه بر اثر ابتلا به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تلف شدند.

وی با بیان اینکه تا کنون کمتر از یک درصد ازطیور بومی و سه درصد از طیور صنعتی معدوم شده افزود: با تلاش شبانه روزی کارکنان دامپزشکی استان اصفهان سلامت بیش از99 درصد طیور بومی و 97 درصد طیور صنعتی تامین شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه پرداخت غرامت ها در برخی از روستاهای استان آغاز شده است گفت: در تلاشیم تا نسبت پرداختی ها را افزایش دهیم و کار پرداخت غرامت ها را تا اواخر فروردین ماه به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه هیچگونه نگرانی برای خرید ومصرف گوشت مرغ، شترمرغ، بلدرچین و تخم مرغ ازفروشگاه های مورد تایید دامپزشکی وجود ندارد افزود: تمام گوشت های طیور دارای کد بهداشتی دامپزشکی در بازار و فرآورده های جانبی،با نظارت مستقیم و سخت گیرانه دامپزشکی انجام می شود.

وی افزود: سلامت گوشت تمام طیور ( مرغ، شترمرغ، بلدرچین و کبک) که به صورت صنعتی در کشتارگاه های مجاز کشتار می شوند و گوشت آنها از پروانه بهداشتی دامپزشکی برخوردارند، مورد تایید است.

وی افزود: مردم از خرید هرگونه تخم پرندگان به عنوان تخم مرغ بومی ‌(فاقد کد بهداشتی دامپزشکی) خودداری کنند.

بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H5N8 ویروسی و مشترک بین انسان و طیور است که در شماری از استان ها از جمله استان اصفهان شیوع یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه