English

شرایط معیشتی بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران مناسب نیست

دبیراجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه بازنشستگان تأمین اجتماعی استان بدترین شرایط معیشتی را دارند، گفت: نزدیک به 65 درصد این بازنشستگان حداقل‌بگیر هستند.

شرایط معیشتی بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری موج،نصرالله دریابیگی ، با بیان اینکه پس از روز جهانی کارگر خود را آماده برگزاری هرچه بهتر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌کنیم، اظهار کرد: درخواست ما از مسؤولان و نمایندگان آن است که در جهت برپایی عدالت، تقسیم عادلانه ثروت گام بردارند و از حمایت محرومان، اشتغال، جوانان، زنان و تولید  دست نکشند و از همه مهم‌تر، رد اجناس وارداتی و کشیدن خط بطلان بر ورود لباس‌های خارجی است.

وی افزود: در چند ماه اخیر به برخی از مطالباتی که خانه کارگر از نمایندگان داشته است رسیده‌ایم وهمسان‌سازی حقوق بازنشستگان از جمله خواسته‌هایی بود که در برنامه ششم و بودجه 96 به تصویب رسید.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران تصریح کرد: جامعه کارگری در مازندران در حال استثمار است و این در حالی است که استثمار در قانون اساسی نفی شده است، اما می‌بینیم عاملان ثروت و قدرت با بستن قراردادهای ننگین کارگران را به کار می‌کشند.

این مسؤول با بیان اینکه درآمد حاصل از حق عضویتی که به صورت ماهانه از سوی اعضا به خانه کارگر پرداخت می‌شود به چهار قسمت تقسیم و برای کارهای حقوقی، هزینه‌های جاری، آموزش و برای کارگران تعلیقی و کمک به صندوق حمایت هزینه می‌شود، اظهار کرد: همه تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا شرمنده کارگران و بازنشستگان نشویم.

دریابیگی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 800 میلیون تومان برای کارگرانی که حقوق دریافت نکرده بودند سبد کالا تهیه کردیم، اظهار کرد: امسال این توان مالی برای ما وجود نداشت و به همین دلیل تصمیم به برگزاری جشن گلریزان گرفتیم تا با جمع‌آوری کمک‌های خیران امسال نیز بتوانیم در آستانه سال نو به اقشار ضعیف کارگری، کمک‌رسانی کنیم.

وی با گله‌مندی از کسانی که با وجود دعوت از سوی خانه کارگر در این مراسم شرکت نکردند، تصریح کرد: عده‌ای هستند که اعتقاد قلبی نسبت به فقرا ندارند.

عضو شورای شهر قائم‌شهر با اشاره به وضعیت نامناسب معشیتی زندگی کارگران، اظهار کرد: این کمک‌ها به خانواده‌های کارگری که زنان در آن سرپرست هستند و بعضاً حداقل‌بگیر تأمین اجتماعی نیز محسوب می‌شوند تعلق می‌گیرد.

این مسؤول با بیان اینکه بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران بدترین شرایط معیشتی را دارند، تصریح کرد: نزدیک به 65 درصد این بازنشستگان حداقل‌بگیر هستند و متوسط حقوق ما با متوسط حقوق کارمندان بازنشسته تأمین اجتماعی بسیار فاحش است، در صورتی که تأمین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری است.

دریابیگی در پایان با اشاره به انتخابات‌های پیش رو در سال آینده، گفت: همه مردم ایران باید پای صندوق‌های رأی بیایند و به افراد اصلح رأی دهند و با این کار مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بکوبند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه