English

استاندار کرمانشاه:

جذب گردشگر نیازمند هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق است

سومین جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه با حضور اعضای این ستاد و با ریاست استاندار برگزار شد.

جذب گردشگر نیازمند هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، اسدالله رازانی در سومین نشست ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه که با حضور اعضای این ستاد در محل سالن تدبیر استانداری برگزار شد، گفت: اگر می‌خواهیم در زمینه جذب گردشگر کار کنیم نیازمند برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری هستیم ازاین‌رو باید وضع موجود را سنجید و برای آینده برنامه‌ریزی کرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه منطقه غرب کشور از نظر ظرفیت‌ها توریستی، تاریخی و فرهنگی حاوی و دارنده جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده است، اظهار داشت: به تبع استان کرمانشاه نیز که در این منطقه از کشور واقع شده است همه این ظرفیت‌ها را اعم از تاریخی، فرهنگی، جغرافیایی و محصولات در خود جای داده است.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه دارای برندهای غذایی و شیرینی نیز هست که این موارد در تعیین مقصد سفر برای یک گردشگر مهم و حائز اهمیت است.

استاندار کرمانشاه مرزی بودن این استان را از مزیت‌هایی برشمرد که می‌تواند در جذب گردشگران منطقه‌ای که خرید از شهرهای مرزی را در برنامه خود دارند، موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم روی اعداد درشت از نظر جذب تعداد گردشگر حساب کنیم، افزود: ورود گردشگران به استان می‌تواند دستاوردهای مادی و معنوی فراوانی را به همراه داشته باشد.

رازانی با اشاره به نزدیک بودن عید نوروز و محدودیت زمانی جهت برنامه‌ریزی گسترده برای میزبانی از مسافران نوروزی، خواستار تداوم برگزاری نشست‌های ستاد خدمات سفر استان در طول ایام سال شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم داشتن آمار دقیقی از تعداد گردشگرانی که به استان کرمانشاه سفر می‌کنند تاکید کرد و گفت: این امر از طریق شرکت مخابرات امکان‌پذیر است. باید طرحی داشته باشیم که وضعیت موجودمان را نشان دهد تا بتوانیم برای آینده برنامه‌ریزی کنیم مثلا اگر امسال 600 هزار نفر به کرمانشاه سفر می‌کنند طبق برنامه‌ریزی برای یک‌میلیون گردشگر در سال آتی خود را باید آماده کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه را باید در چشم مردم کشور و ایرانیان خارج از کشور نمایش دهیم، اضافه کرد: در برخی از کشورهای گردشگر پذیر برای جذب گردشگران بیشتر در تلویزیون سایر کشورها تبلیغات انجام می‌دهند ما نیز باید در شبکه‌های سراسری و حتی استان‌های دیگر به تبلیغ استان خود بپردازیم.

وی به برگزاری مسابقات کشتی جام جهانی 2017 در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: رئیس‌جمهور ضمن تمجید و تجلیل از میزبانی شایسته مردم کرمانشاه آن را به رخ دنیا کشید و رفتار مردم کرمانشاه را سمبل شخصیت ایران معرفی کردند. بر همین مبنا باید در تبلیغات استان خود و در ساخت کلیپ‌ها به این مسائل توجه شود.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از فضای ظاهری نامناسب در وردی شهر کرمانشاه از سمت میدان‌های امام حسین (ع) و میدان آزادگان خواستار تسطیح و تضنیف این دو ورودی و ایجاد تغییرات محسوس در آن شد.

وی در پایان یادآور شد: اگر می‌خواهیم در زمینه جذب گردشگر کار کنیم نیازمند برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری هستیم ازاین‌رو باید وضع موجود را سنجید و برای آینده برنامه‌ریزی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه