English

مدیرکل بهزیستی استان لرستان مطرح کرد

پرداخت تسهیلات به مراکز تحت نظارت بهزیستی مشروط به مناسب‌سازی

مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: پرداخت تسهیلات به مراکز تحت نظارت بهزیستی لرستان، مشروط به مناسب‌سازی آن مرکز است.

پرداخت تسهیلات به مراکز تحت نظارت بهزیستی مشروط به مناسب‌سازی

به گزارش خبرگزاری موج، اسدالله حیدری ظهر امروز در جلسه نشست مدیران بهزیستی لرستان با نمایندگان تشکل‌ها و مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی بر بهبود روند فعالیت‌ها و افزایش خدمات‌دهی کیفی مراکز تاکید کرد.
وی با تبیین استراتژی و برنامه‌های سازمان بهزیستی در خصوص واگذاری وظایف به مراکز غیردولتی گفت: سیاست دولت واگذاری خدمات به بخش خصوصی است و در بهزیستی نیز برای بهبود در ارائه خدمات به جامعه هدف، این موضوع در بخش‌های مختلف عملی شده است.
حیدری با اشاره به واگذاری وظایف توسط بهزیستی افزود: بهزیستی باید به یک ناظر قوی تبدیل شود و نه یک مجری، با این حال نظارت، کیفیت کار و ارائه خدمات توسط بخش خصوصی بالا رفته است، اما نیاز به نظارت جدی بر نحوه عملکرد مراکز وجود دارد.
مدیرکل بهزیستی در بخش دیگری ادامه داد: یکی از مواردی که باعث فساد در سیستم اقتصادی می‌شود، تولی‌گری دولت است که همه چیز در دست دولت است و اگر بخش خصوصی حضور فعالی داشته باشد، خدمات واگذار شده، موجب افزایش بهره‌برداری، بالا رفتن کیفیت کار، ایجاد اشتغال برای افراد تحصیل کرده و کاهش هزینه‌ها دارد.
حیدری در ادامه افزود: اگر دولت متولی ارائه خدمات باشد، هزینه‌ها افزایش می‌یابد و خدمات ارائه شده، ارزش بیشتر از آن چیزی است که ما پرداخت می‌کنیم و به خاطر شرایط اقتصادی کشور نوعی استثمار نیروی انسانی به وجود می‌آید.
وی با تبیین حقوق و تکالیف مراکز اظهار کرد: در سال آینده ملاک پرداخت تسهیلات بهزیستی به مراکز نحوه عملکرد و مناسب‌سازی مراکز جهت تسهیل در تردد معلولان خواهد بود و مناسب‌سازی در واقع پارامتر مهم پرداخت تسهیلات به این مراکز است.
مدیرکل بهزیستی لرستان در ادامه خواستار مطرح کردن شکایات، انتقادات، انتظارات و پیشنهادات مراکز شد و گفت: برای بهبود وضعیت موجود باید این مسائل را مطرح کنند، تا منجر به بهبود خدمت‌رسانی شود.
وی سپس از مدیران مراکز خواست با وسواس و دقت نظر مسائل را نگاه کنند و از انجام کارهای خودسرانه پرهیز کنند.
لازم به ذکر است، در پایان این نشست نمایندگان مراکز غیردولتی دیدگاه‌ها، مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که مدیریت و معاونان بهزیستی لرستان نیز در خصوص بررسی و رفع موانع آنها قول مساعد دادند.
نشست مدیر، معاونان و کارشناسان تخصصی بهزیستی با نمایندگان تشکل‌ها و مراکز توانبخشی غیردولتی و با هدف بررسی موانع، مشکلات مراکز و اهداف بهزیستی در خصوص برنامه‌ها و استراتژی‌های سازمان در خصوص واگذاری مراکز به بخش غیردولتی در ستاد بهزیستی لرستان برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه