English

مسوولی که به فکر دیگران نباشد پیرو حضرت زهرا (س) نیست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر حقوق بالای برخی مدیران گفت: مسوولی که می‌گوید پیرو حضرت زهرا (س) است و به فکر دیگران نیست دروغ می‌گوید.

مسوولی که به فکر دیگران نباشد پیرو حضرت زهرا (س) نیست

به گزارش خبرگزاری موج، اجتماع بزرگ فاطمیون مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و با حضور آیت‌الله علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، روحانیون، مسوولین و اقشار مختلف مردم در محل مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به ویژگی‌های حضرت فاطمه (س) گفت: خطبه فدکیه آن حضرت دارای معارف و مضامین بسیار بلندی بوده که لازم است -ما که خود را پیرو آن حضرت می‌دانیم- نسبت به مطالعه این خطبه احتمام ورزیم و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام آیت عباسیان افزود: این خطبه از مبانی اصول اعتقادی و فلسفه احکام الهی است و هر حکمی که خدا برای بشر قرار داده، در آن نهفته است.

وی یادآور شد: حضرت زهرا (س) در این خطبه نسبت به فلسفه احکام دینی جملات نورانی دارد که به بندگان خدا متذکر می‌شود که آن دستورات را متن اصلی زندگی خود قرار دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: حضرت زهرا (س) اولین فلسفه‌ای را که برای احکام الهی بیان کرده است، بحث ایمان به خدا بوده که آن را مطرح می‌کند.

وی افزود: طی این احکام حضرت صدیقه طاهره می‌فرماید: «فلسفه ایمان به خدا و باور وجود احدیت این است که از شرک تطهیر می‌شوند، چرا که شرک عدم آرامش می‌آورد و هر زمانی که انسان ایمان به خدا داشته باشد به آرامش می‌رسد.»

حجت‌الاسلام عباسیان، هدف خلقت انسان را ابتلا و آزمایش دانست و گفت: همین که خداوند انسان را بر روی زمین خلق کرده است، هدفش آزمایش او در این دنیا است که در این دنیا مورد آزمایش قرار گیرد و توشه‌ای برای آخرت خود جمع کند.

وی تاکید کرد: اگر انسان در سختی‌ها مقاومت کرده و مقلد شیطان نشود، خداوند ملائکه را برای کمک و یاری او نازل خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: وعده بهشت برای کسی بوده که باورش به خدا ایمان قلبی است و اگر کاسب به خدا ایمان داشته باشد، در کسب و کار هیچ‌وقت مرتکب فعل حرام و معامله ربوی نخواهد شد.

وی افزود: این روزها- که نزدیک به ایام انتخابات است- عده‌ای برای جلب نظر و کسب آرا دیگران قول‌های دروغ بیان می‌کنند، به دیگران تهمت می‌زنند و وجهه دیگر رقبای خود را در بین تخریب می‌کنند و این عمل آن‌ها نشان‌دهنده این است که آن‌ها خدا را باور ندارند.

عباسیان تاکید کرد: اگر کسی بخواهد برای خدا کار کند، از مسئولیت نالان و ترسان است، چرا که پست و مقام مسوولیت می‌آورد و باید فردای قیامت در محضر خدا جوابگو باشد.

وی گفت: اگر وجود حضرت زهرا (س) به این مقام رسیده است که بیش از ۱۴۰۰ سال مردم برای آن حضرت چنین عزاداری می‌کنند، به خاطر این است که زندگی آن بزرگوار وقف برای خدا بود و همه فعل و کردارش خدایی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری افزود: این عدالت نیست که عده‌ای از مردم یک یا ۱.۵ میلیون حقوق‌بگیرند و عده‌ای از مسئولین و مدیران ماهانه بیش از ۲۰ میلیون تومان دریافتی داشته باشند.

وی افزود: همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند: آن مسئولی که می‌گوید من پیرو مکتب حضرت زهرا (س) هستم و به فکر دیگران نیست، دروغ می‌گوید که پیرو آن حضرت است.

عباسیان تصریح کرد: حضرت زهرا (س) با آنکه خود و خانواده‌اش روزه بودند، سهم غذای خود را به فقرا و نیازمندان می‌داد، اگر کسی در زندگی چنین کند پیرو مکتب حضرت زهرا (س) است.

وی در پایان اشاره‌ای نیز به سبک زندگی حضرت زهرا (س) داشت و گفت: هر بانویی که می‌گوید من پیرو حضرت زهرا (س) هستم، باید ببیند حضرت زهرا چگونه با همسر و فرزندانش برخورد می‌کرد و آن را در زندگی خود پیاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی