English

کارشناس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد؛

سومین اهدای عضو ماندگار از قم در سال ۱۴۰۳

کارشناس مسوول واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به سومین اهدای عضو در قم طی سال جاری، گفت: اعضای حیاتی جوان برومند شادروان روح الله میرزایی به چندین بیمار بدحال، حیات و زندگی دوباره بخشید.

سومین اهدای عضو ماندگار از قم در سال ۱۴۰۳
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، ولی‌الله صمدی اظهارکرد: شادروان روح الله میرزایی که در اثر سقوط از ارتفاع در بخش ICU قلب بیمارستان شهید بهشتی بستری بود، باوجود تلاش پزشکان و کادر درمان آن بیمارستان، دچار مرگ مغزی شد.

وی گفت: پس از تایید مرگ مغزی توسط پزشکان معتمد تاییدکننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم، با رضایت خانواده نوعدوست و ایثارگرش به اهدای عضو، اعضای حیاتی این جوان برومند به چندین بیمار بدحال، حیات و زندگی دوباره بخشید.

کارشناس مسئول واحد پیوند ادامه داد: از زمانی که مرگ مغزی بیمار اعلام می‌شود، می‌توان بیمار را با پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی حداکثر تا ۱۲ روز نگهداری کرد، ولی در این مدت اندام حیاتی زیست‌پذیری خود را از دست می‌دهند و قابلیت فعالیت و توانایی آن‌ها ضعیف می‌شود.

وی افزود: بیمار مرگ مغزی قبل از فوت می‌تواند ارگان‌های حیاتی مانند قلب، کلیه، پانکراس، ریه‌ها و روده و تا ۴۸ ساعت پس از فوت نیز می‌تواند نسوج و بافت‌هایی مثل پوست، قرنیه، استخوان، تاندون و عضلات دریچه‌های قلب را اهدا کند.

صمدی در پایان خاطرنشان کرد: هر اهداکننده می‌تواند با اهدای اعضایی از جمله قلب، ریه، کبد، پانکراس، روده و کلیه، یک تا هشت بیمار را از مرگ نجات دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه