English

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام منشأ خدمات علمی فراوانی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام که توسط آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (رضوان الله تعالی علیه) بنا شده، منشأ خدمات علمی فراوانی است.

مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام منشأ خدمات علمی فراوانی است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت الله محسن فقیهی در نشستی با شورای علمی گروه تخصصی فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام با اشاره به هفته معلّم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مطهری، گفت: مدّتی که توفیق شاگردی استاد شهید را داشتم روحیات معنوی و عبادت ایشان واقعاً انسان را به خود جذب می کرد. آثار برجسته آن شهید بزرگوار بسیار قابل استفاده است. حضور استاد در دانشگاه در زمانی که برای آقایان علما چنین رسم نبود و حواشی مختلفی در پی داشت، بسیار مهم و مؤثر و از روی احساس وظیفه شرعی بود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به گزارش ارائه شده توسط مدیر گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام، افزود: الحمدلله این مرکز بزرگ علمی که توسط آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (رضوان الله تعالی علیه) بنا شده، منشأ خدمات علمی فراوانی است که فعالیت ها و آثار گروه فقه پزشکی نمونه ای از آن است.

به گفته آیت الله فقیهی، آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) در ساده زیستی و مردم داری بسیار برجسته و نمونه بودند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های علمی مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام، اظهار کرد: این مرکز با خدمات علمی و فقهی که انجام می دهد در راستای تقویت نظام مقدس اسلامی حرکت می کند، چرا که ارکان نظام مقدس همین مسائل فقهی است. از باب نمونه همین فقه پزشکی بسیار مهم و مبتلابه افراد جامعه از پزشکان و بیماران و دیگر اقشار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیات و روایات در باب تقوا، بیان کرد: خداوند متعال وعده داده است هر کسی تقوا داشته باشد «یجعل لکم فرقانا» برای او فرقان و قوه تشخیص حق از باطل قرار می دهد که این امر حتی در استنباط احکام هم تأثیر دارد، لذا می فرمایند در جایی که مجتهدین از نظر علمی مساوی باشند، به اتقی یعنی با تقواتر مراجعه کنید، زیرا تقوا در تشخیص حق از باطل و درست و از نادرست اثر قطعی دارد. همین تقوا در امام راحل اعلی الله مقامه الشریف و رهبری معظم انقلاب سلّمه الله تعالی در حدّ بالا وجود داشته و دارد، لذا می بینیم در مشکلات و سختی ها اثر آن آشکار و نمایان می شود.

وی، اخلاص را رکن مهم فعالیت های طلبگی دانست و گفت: سعی کنید در این حرکت علمی بزرگ رضای خدا را در نظر بگیرید و اخلاص داشته باشید. مسیرتان مسیری خدایی باشد و هر فعالیت علمی و تلاشی که دارید برای کسب رضایت و خشنودی خداوند باشد. اگر این طور شد، مورد رضایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و تقویت نظام مقدّس اسلامی خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ضمن تقدیر و تشکر از شورای علمی گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام، در جریان آخرین آثار و تألیفات منتشر شده این گروه قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی قاسمی هم گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و آثار گروه فقه پزشکی ارائه داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه