English

تدابیر خوبی برای موضوع حجاب به کار گرفته شود

صداوسیما باید هر روز برنامه‌ای در این زمینه داشته باشد؛ این دختر مسلمان هنوز نمی‌داند حجاب را قرآن مطرح کرده و این حکم خداست.

تدابیر خوبی برای موضوع حجاب به کار گرفته شود
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در دیدار استاندار قم با اشاره به موضوع حجاب گفت: هنگامی مسائل دینی کاملاً در جایگاه خودش قرار می‌گیرد که مسئولان اصلی کشور، وزرا، استانداران، مدیران، قبل از مردم، خودشان دغدغه اجرای آن مسئله‌ی دینی را داشته باشند، در دولت‌های قبل متأسفانه دغدغه اجرای مسائل دینی نبود، من خیلی صریح در صحبت هایم گفته ام بحمدالله در این دولت خود رئیس جمهور، ‌وزرا، استانداران و بالخصوص در استاندار قم این دغدغه وجود دارد و این جای شکر دارد.

وی افزود: آقایان در سابق می‌گفتند ما مسئول اقتصادی و امنیتی استان هستیم و فرهنگی‌ به ما ربطی ندارد، ما در یک حد محدودی باید دخالت کنیم! در حالی‌که مسئول استان همان اندازه‌ که به مسائل اقتصادی و امنیتی توجه می‌کند باید به همان اندازه به مسائل فرهنگی توجه کند بلکه مسائل دینی باید برای او اولویت داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: در موضوع حجاب باید تدابیر خوبی به‌کار گرفته شود. یک صحبتی بنده کردم که جریانی راه افتاد و متأسفانه متوجه نشدند ما چه می‌گوئیم! عده‌ای گفتند فلانی با نهی از منکر مخالف است، در حالی که مجموعه فرهنگی دفتر ما و شخص خودم بیش از ۲۰ سال است راجع به حجاب کارفرهنگی می‌کنیم. برای آشنایی دختران‌مان پرسمان حجاب را در شمارگان ۲۰۰ هزار نسخه ای چاپ و منتشر کرده و در پاسخ به این سؤال که آیا حکومت حق دخالت در امر حجاب یا دیگر احکام را دارد یا نه؟ کتاب حجاب و نظام اسلامی را در سطح وسیع چاپ و پخش نمودیم. همینطور کتاب آیات حجاب در قرآن را به زبان فارسی و عربی.

وی یکی از اشکالات را کمرنگ بودن بحث‌های راجع به حجاب در صدا و سیما دانست و اظهار داشت: صداوسیما باید هر روز برنامه‌ای در این زمینه داشته باشد؛ این دختر مسلمان هنوز نمی‌داند حجاب را قرآن مطرح کرده و این حکم خداست.

آیت‌الله فاضل لنکرانی همچنین با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی گفت: در این شرایط، تلاش دلسوزانه مسئولان مهم‌ترین تسکین برای مردم است.

وی با تقدیر از اجرای طرح «کاسب امین» گفت: این طرح جلوی بسیاری از سوء استفاده‌ها، دلال بازی‌ها وخیانت‌ها را می گیرد و خواهش می‌کنم این را توسعه بدهید تا قیمت‌ها در یک نرخ معقولی ثابت باقی بماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: در مورد مسائل امنیتی هم شهر قم مراحل خیلی مهمی را پشت سر گذاشت و اقدامات شایسته‌ای برای مراسم نیمه شعبان، روز انتخابات، راهپیمایی ۲۲بهمن و روز قدس انجام گرفت به طوری که کوچکترین نکته امنیتی نداشتیم.

وی با انتقاد از برخی مظاهر روزه‌خواری در ماه رمضان امسال گفت: برخی رستوران‌ها بدون رعایت حرمت ماه رمضان باز بودند؛ چه اتفاقی افتاد که امسال این وضع در کشور و در قم اتفاق افتاد؟ البته آن طرف قضیه هم هست که کجای تاریخ ایران سراغ دارید که یک شب قدری تمام صحن‌های حرم حضرت رضا یا قم ودرهمه مساجد و تکایای ایران این همه جمعیت باشد؟‌ اینها هم باید مدّ نظر باشد، ولی شکستن حرمت ماه رمضان خیلی زشت است و حتماً باید این موضوع برای سال‌های آینده حل بشود.

در ابتدای این دیدار که در مجتمع آموزشی پژوهشی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار شد، دکتر سید محمدآقامیری استاندار قم با تبریک ایام عید سعید فطر گزارشی از اهم فعالیتهای انجام شده در چند ماه اخیر و نیز طرح و برنامه‌های در دست اقدام در سطح استان را ارائه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه