English

دستگیری باند کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی با رسیدساز جعلی

معاون دادستان قم از دستگیری ۳ متهم باند کلاهبرداری بیش از ۵ میلیارد ریالی با ترفند ارائه رسید پرداخت بانکی جعلی خبر داد.

دستگیری باند کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی با رسیدساز جعلی
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، معاون دادستان قم از دستگیری ۳ متهم باند کلاهبرداری بیش از ۵ میلیارد ریالی با ترفند ارائه رسید پرداخت بانکی جعلی خبر داد و اظهار داشت: متهم اصلی این باند با معرفی خود به برخی شاکیان به عنوان پزشک برای جلب اعتماد بیشتر، از ۱۳ شاکی این پرونده مبلغ ۵۳۵ میلیون تومان با ارائه رسید جعلی در خرید کالا از سایت دیوار کلاهبرداری کرده است.

حجت الاسلام تحریری با بیان اینکه با شکایت متعدد مالباختگان پرونده در شعبه ۱۳ دادیاری دادسرای جرائم رایانه ای قم تشکیل شد گفت: متهم اصلی و دو همدست او با دستورات قضایی و پیگیری های پلیس فتای استان در یکی از استان های مجاور دستگیر شدند.

معاون دادستان قم در امور فضای مجازی در خصوص این کلاهبرداری گفت: مالباختگان با درج آگهی کالاهای خود در سایت دیوار شروع به گفتگو با متهم برای فروش کالای خود می کردند و پس از توافق در مورد قیمت و نحوه پرداخت، با دریافت تصویر رسید بانکی از متهم که با ربات تلگرامی ساخته شده کالا را به وسیله تاکسی اینترنتی برای متهمان ارسال می کردند و پس از گذشت ساعت ها از عدم واریز مبلغ و بی پاسخ ماندن تماس ها، متوجه کلاهبرداری می شدند.

این مقام قضایی خرید طلا، لب تاپ، گوشی تلفن همراه، ماشین لباسشویی، ساعت اپل، دستگاه بازی را از مواردی خواند که متهم از طعمه های خود در آگهی های دیوار با رسیدهای جعلی خریداری کرده و افزود: متهم برای جلب اعتماد بیشتر برخی مخاطبان با مانور متقلبانه خود را با نام جعلی دکتر محمدی و دکتر حسینی معرفی کرده و به برخی مالباختگان پروانه طبابت جعلی نیز ارائه داده است.

حجت الاسلام تحریری با اشاره به اینکه متهمان تعدادی از این کالاها را برای مصارف شخصی استفاده و برخی را نیز به فروش رسانده اند به شهروندان مجدداً هشدار داد: در خرید و فروش کالا بالاخص در روزهای آخر سال نسبت به دریافت وجه واریزی از برنامه های بانکی معتبر خود اطمینان کامل کسب نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه