English

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اراکی؛

دشمنی آمریکا با ایران به‌خاطر ترس از فراگیری مدل حکومتی جمهوری اسلامی است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به سه تهدید اقتصادی از جانب چین، نظامی از جانب روسیه و گفتمانی از جانب ایران برای آمریکا اشاره کرد و گفت: در سند استراتژیک امنیت ملی آمریکا تصریح شده که مردم ایران در سال 57 مدل جدیدی از حکمرانی به نام مردم‌سالاری دینی را به عالم معرفی کردند که اگر ظرفیت‌های آن به گوش جهانیان برسد، مدل حکومتی غیر الهی باقی نخواهد ماند.

دشمنی آمریکا با ایران به‌خاطر ترس از فراگیری مدل حکومتی جمهوری اسلامی است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اراکی شب گذشته در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت ، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، پیروزی انقلاب اسلامی را بزرگ‌ترین معجزه قرن توصیف و احیای امر اهل‌بیت علیهم‌السلام را یکی از مهم‌ترین تکالیف و وظایف مؤمنین در گستره تاریخ به‌ویژه در دوران منتهی به ظهور دانست و اظهار داشت: کسانی که تلاش می‌کنند تا یاد، نام و سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام را احیا کنند، همواره مورد بشارت و دعای ائمه اطهار علیهم‌السلام قرار دارند.

 وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق علیه‌السلام بر جایگاه تجمعاتی که در آن امر اهل‌بیت علیهم‌السلام زنده می شود، اشاره کرد و یادآور شد: یکی از نشانه‌های شیعیان «لْمُتَزَاوِرُونَ فِی إِحْیَاءِ أَمْرِنَا» است؛ شیعیان کسانی‌اند که برای زنده نگاه‌داشتن امر اهل بیت علیهم السلام به دیدار یکدیگر می‌روند و جلسه تشکیل می‌دهند و در دید و بازدیدها و میهمانی‌ها با سخن، رفتار و کنش و واکنش خود، به دنبال احیای امر دین هستند.

 حسینی اراکی تصریح کرد: بر تک‌تک شیعیان لازم است تا در عین معرفی اهل بیت(ع) در حفظ و ترویج امرشان تلاش نموده، بسترساز و زمینه‌آفرین تحقق این امر در عالم به ویژه در صحنه زندگی بشر باشند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به مراد از امر اهل بیت علیهم السلام در روایات اسلامی اشاره نمود و اذعان داشت: امر به معنی گفتمان و طرح و برنامه راهبردی آن ذوات مقدسه برای هدایت عالمیان، تربیت نسل‌ها، تعلیم و تزکیه و نیز تحقق حکومت و حاکمیت الهی در صحنه زندگی جوامع انسانی است.

 وی به فرازی از آیه ۳۳ سوره توبه « هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» اشاره نمود و ابراز داشت: خداوند متعال به همراه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله دو دُرّ گران‌بها و نعمت بزرگ را مبعوث نمود.

 حسینی اراکی به مراد از دین حق در روایات اسلامی و ویژگی‌های آن اشاره نمود و ابراز داشت: دین به عنوان بزرگترین نعمت الهی، همچون کالبدی است که روح، جان، حقیقت و اساس آن ولایت پیامبر و اهل بیت علیهم السلام است.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر افزود: از همان زمانی که پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله این موهبت الهی و دُرّ گران‌بهای گفتمان و برنامه راهبردی را به بشر اعلان کردند، یک‌مشت انسان دنیاخواه، جاه‌طلب، هواپرست و شهوت‌ران با تمام ابزارها در مقابل این گفتمان قد علم کردند تا آن را تخریب، نابود، تحریف و یا تغییر دهند.

 وی با بیان اینکه این دشمنی به صورت علنی از سقیفه شروع شد و حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها آن را بزرگترین مصیبت عالم اسلام و مسلمین نامیدند، اظهار داشت: بنی امیه، بنی عباس و تمام طواغیت دوران در مقابل این گفتمان و برنامه راهبردی انسان پرور، جامعه ساز و تمدن آفرین دو جنایت بزرگ را رقم زدند که نخستین آن این بود که گفتمان امامت و ولایت را که امری آسمانی و عهد الله است را در حد یک امر خلافت زمینی پائین کشیدند و وقتی آن را زمینی و ریاستی نموده، به استناد آیه شریفه «وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ» آرام آرام آن را به سلطنت و حکومت موروثی تبدیل کردند.

 حسینی اراکی در اشاره به فرازهایی از عهدنامه مالک اشتر، دومین جنایت طواغیت عالم را مقابله با تشکیل امت واحده اسلامی دانست و تصریح کرد: پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله ۲۳ سال تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی نمودند تا امت واحده اسلامی تشکیل دهند تا در خدمت گفتمان و برنامه الهی و آسمانی و در مسیر یاری اهداف و برنامه های ولی و حجت خدا باشد؛ طواغیت عالم نیز این امت را تکه‌تکه و فرقه‌فرقه کردند و انسان‌های فاقد تحلیل نیز به دنبال رؤسای فرقه‌ها راه افتاده، امت اسلام تکه‌تکه شد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه به تاریخچه‌ای از دوران خاندان پهلوی و اساس هویت آن اشاره نمود و ابراز داشت: اساس هویت همه طواغیت ضد دینی و ضد مکتبی بودن آنها و تلاش برای مقابله با اجرای کامل گفتمان اهل بیت علیهم السلام در جامعه است.

 وی افزود: با توجه به خاطرات نزدیکان دودمان پهلوی، شاه با تأکید بر زرتشت و بهائیت، اعتقاد و باور به اسلام و تشیع را عامل عقب ماندگی ملت ایران ذکر می‌کرد؛ به‌گونه‌ای که در دوران پهلوی تبلیغ مکتب بهائیت و توهین به اسلام در این کشور قانونی بود.

 حسینی اراکی خاطرنشان کرد: با انقلاب اسلامی، مردی از تبار فاطمه و علی علیهما السلام امر اهل بیت علیهم السلام و گفتمان امامت و ولایت را در این کشور زنده کرد و به کالبد دین در این سرزمین جان و روحی دوباره بخشید.

 وی با تأکید بر اینکه در بصیرت دینی و انقلابی باید علت دشمنی دشمن را دقیق بفهمیم، اظهار داشت: دشمن هیچ وقت علت دشمنی خود را با اسلام و انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را بیان نمی‌کند و به دروغی که خود بر آن واقف است دموکراسی، حقوق بشر، آزادی بیان و آزادی زنان، بمب اتمی و تروریسم را علم می‌کنند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به بخش‌هایی از آخرین سند استراتژیک امنیت ملی آمریکا اشاره نمود و یادآور شد: مبتنی بر این سند، آمریکا برای حفظ ابرقدرتی خود با سه چالش و بحران جهانی از جمله بحران اقتصادی به رهبری چین، بحران نظامی و امنیتی به رهبری روسیه و نیز بحران گفتمانی و حکمرانی انقلاب اسلامی ایران روبروست.

 وی افزود: در سند استراتژیک امنیت ملی آمریکا تصریح شده که مردم ایران سال ۵۷ مدل جدیدی از حکومت و حکمرانی را به عالم معرفی کردند که اگر ظرفیت‌های مدل مردم‌سالاری دینی به گوش جهانیان برسد، مدل حکومتی غیر الهی باقی نخواهد ماند و ملت‌ها به سمت پیاده‌سازی مدل ایران در کشورهای اسلامی و غیراسلامی حرکت خواهند کرد.

 حسینی اراکی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: زمانی می‌توانیم تا آخرین نفس پای ارزش‌های اسلام و انقلاب بمانیم که در محبت و ولایت اخلاص داشته باشیم و ولایت‌مداری ما آلوده به دنیا، شهوت، شهرت و تعصبات کور نشود؛ اگر می‌خواهیم پای انقلاب بمانیم باید خود را بدهکار انقلاب، شهدا و این مردم بدانیم و اگر خود را طلبکار ببینیم، به انحراف کشیده خواهیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه