English

ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس تأثیر زیادی بر افزایش سطح کتاب‌خوانی در کشور خواهد داشت

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس بر اتصال کتاب خانه‌ها به مدارس تأکید کرد و گفت: اگر این اتفاق بیفتد تأثیر زیادی بر افزایش سطح کتاب‌خوانی در کشور خواهد داشت.

ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس تأثیر زیادی بر افزایش سطح کتاب‌خوانی در کشور خواهد داشت
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت‌الله سعیدی در دیدار مهدی رمضانیان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که روز یکشنبه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم کتاب و حکمت را در کنار هم قرار داده است تا به ما بیاموزد که این دو با هم گره خورده است.

وی با بیان اینکه صرف بالا بردن تعداد کتاب، کتابخانه و کتابخوان هدف اصلی نیست، گفت: افزایش آمار کتاب، کتابخانه و کتاب‌خوان وقتی ارزش دارد که بر طبق آیه قران کریم کتاب و حکمت را در کنار هم داشته باشد؛ بنابراین مسئول کتابخانه، چیدمان کتاب، مراجعه‌کنندگان به کتابخانه و هر چیزی که با کتاب ارتباط دارد باید سطحی از حکمت را در خود جای داده باشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه خداوند تعلیم کتاب و حکمت را به پیامبر (ص) سپرد اظهار کرد: مسئول کتابخانه باید در تعلیم کتاب و حکمت نقش داشته باشد و مرشد و هادی مخاطبان خود باشد و آنها را به سمت خواندن کتاب خوب هدایت کند.

وی گفت: کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها باید دست انسان‌های فرهیخته و خاص باشد تا بتوانند فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج کنند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی در حوزه کتاب‌های دیجیتال بر استفاده از ابزارهای روز در حوزه کتابخوانی تأکید کرد و گفت: شما مسئولیت زیادی دارید که ارتباط مردم با کتاب فیزیکی را حفظ کنید، زیرا هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد و نباید ارتباط چشم مردم با خط کتاب از بین برود.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی وضعیت کتابخانه‌های عمومی بهتر شده و در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، گفت: نباید بگذارید که ریل‌ها عوض شود و کار دست انسان‌های نا اهل بیفتد بنابراین باید در انتخاب‌های خود دقت داشته باشید تا همین مسیر ادامه پیدا کند.

در ابتدای این دیدار مهدی رمضانیان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی شبکه کتابخانه‌های عمومی در کشور از گسترده‌ترین شبکه‌ها در دنیا است و جزء ۲۰ کشور اول به لحاظ توسعه کتابخانه‌ای هستیم افزود: از سال ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۷ حدود ۳۰۰ کتابخانه در کشور موجود بوده ولی الان قریب به ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه به غیر از کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مساجد و دیگر نهادها در کشور موجود است.

وی با بیان اینکه ما به سمت تعریف خدمات جدید در کتابخانه‌ها حرکت کردیم، گفت: در کتابخانه‌های جدید ما بیش از ۶۰ خدمت از جمله خدمات حوزه کودک و نوجوان، گروه‌های خاص مانند نابینایان و ناشنوایان، فعالیت در حزوه توسعه مشاغل، خدمات مشاوره و کارگاه‌های مهارتی، اتاق علم و موضوعات دیگر ارائه می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس بر اتصال کتاب خانه‌ها به مدارس تأکید کرد و گفت: اگر این اتفاق بیفتد تأثیر زیادی بر افزایش سطح کتاب‌خوانی در کشور خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه