English

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:

جمع‌آوری پنج هزار اثر شهدای استان قم برای ثبت دیجیتال

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: هم‌اکنون آثار پنج هزار شهید استان برای ثبت دیجیتال جمع‌آوری شده و برنامه‌ریزی‌های لازم ثبت آثار جانبازان ۷۰ درصد و آزادگان نیز در حال انجام است.

جمع‌آوری پنج هزار اثر شهدای استان قم برای ثبت دیجیتال
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت الاسلام والمسلمین حسن هنرمند روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: تاکنون ۹۹ هزار اثر از شهدای استان قم جمع‌آوری شده است که از جمله آثار جمع آوری شده ،‌ ۲ هزار و ۲۳۰ وصیت‌نامه، پنج‌هزار و ۳۵۵ نامه، ۶ هزار و ۷۷۵ خاطره، ۲۳ هزار و ۵۹۷ عکس، ۳۱۹ اثر هنری، ۵۵۷ شعر و ۱۴ هزار و ۵۱۰ یادداشت می‌باشد.

وی بیان کرد: در فاصله سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۸۰۰ خاطره شفاهی به صورت تصویری و صوتی از خانواده معظم شهدا و جانبازان شامل ۷۵۰ خاطره از والدین شهدا و ۵۰ خاطره از جانبازان ۷۰درصد جمع آوری شده که این آثار از شبکه استانی و ملی در حال پخش است.

وی در پاسخ به این سئوال که اسناد ثبت شده بیشتر شامل چه مواردی است؟ ابراز داشت: خاطرات، وصیت‌نامه، عکس، دست‌نوشته، نامه، یادداشت، زندگی‌نامه، فیلم و صوت عمده آثاری هستند که جمع‌آوری شده‌است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با اشاره به اینکه برخی از وصیت‌ نامه‌ها به صورت موضوعی چاپ شده‌اند بیان کرد: بنیاد شهید کشور اجرای طرح وصیت نامه و تصاویر شهدا را در دستور کار داشته و ارسال جلد اول از کتب وصیت نامه شهدا (بر طبق حروف الفبا ) همراه با بیوگرافی شهدا را در مجلدی در اختیار استانها قرار داده‌است.

وی بیان کرد: اسناد جمع آوری شده از شهدای استان قم، در اختیار محققان و نویسندگان و برگزار کنندگان یادواره‌ها و کنگره‌ها قرار می‌گیرد تا از آنها برای نشر فرهنگ ایثار و شهادت بهره‌برداری نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه