English

پیشرفت‌های امروز نتیجه استفاده از دانش‌بنیان‌ها است

فرمانده سپاه امام علیّ‌بن‌ابیطالب‌(علیه‌السلام) از پارک علم و فناوری استان قم بازدید کرد.

پیشرفت‌های امروز نتیجه استفاده از دانش‌بنیان‌ها است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، سردار موحد در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد اظهار داشت: حضرت علی(ع) میفرمایند العلم سلطان، یعنی علم قدرت ایجاد می‌کند به همین دلیل اولین بحثی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطرح فرمودند راجع مباحث علمی و دانشی است.

وی افزود: نتیجه اینکه میبینیم اگرچه بیشترین حجم تحریم‌ها متوجه حوزه‌های نظامی است اما چون از ظرفیت جوان‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کردیم موفق بودیم که پهپادهای نظامی و ماهواره‌بر قائم نمونه بارز آن است.

سردار موحد مشکلات امروز کشور در موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را ناشی از غفلت نهادهای متولی در استفاده از هم‌افزایی ظرفیت‌ها در حوزه فناوری در علوم انسانی دانست و گفت: به نظرمن برای استفاده از ظرفیت واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان برای حل این مشکلات باید با محوریت استانداری یک قرارگاه ویژه راه‌اندازی و مسئولیت دبیرخانه آن نیز به پارک علم و فناوری واگذار شود.

فرمانده سپاه امام علیّ‌بن‌ابیطالب‌(علیه‌السلام) با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط پارک علم و فناوری و زیرمجموعه‌های سپاه استان افزود: اگر پارک علم و فناوری راوی علم و پیشرفت داشته باشد میتوان در جمع بسیجیان اعم‌ از دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، اساتید و مهندسین به تبیین ظرفیت‌ها و دستاوردهای استانی و ملی در حوزه‌های فناوری و نوآوری بپردازد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ضمن این‌که با توجه به ارتباط خوبی که بسیج مهندسین سپاه علی ابن ابیطالب(ع) با صنایع استان دارند می‌شود از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات و رفع نیازهای آن‌ها استفاده کرد.

خیراله رهسپارفرد نیز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان اظهار داشت: برای حمایت بهتر از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مدل حکمرانی ما باید از تصدی‌گری به تسهیل‌گری تغییر پیدا کند.

رییس پارک علم و فناوری قم تصریح کرد: برای تحقق این موضوع دولت باید از یک‌سو با ریل‌گذاری، فضای هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌های اجرایی را فراهم آورد و از سوی دیگر بر آموزش، مهارت‌افزایی و توانمندسازی افراد و نیروی انسانی متخصص متمرکز شود.

وی بیان کرد: در چرخه ارتباط صنعت با دانشگاه، پارک‌های علم و فناوری در توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وارد شده به کسب و کارهای دانش‌بنیان به شکل قابل ملاحظه‌ای نقش‌آفرینی دارند.

رهسپار فرد افزود: بر این اساس باید پارک‌های علم و فناوری را حلقه میانی بخش خصوصی و حاکمیت دانست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد الگوی تسهیل‌گری در حکمرانی در پارک‌ها نتیجه داده است و با تقویت بیشتر آن می‌توان منویات مقام معظم رهبری در توسعه حمایت‌ها از دانش‌بنیان‌ها را محقق کرد.

گفتنی است، فرمانده سپاه علی‌ابن ابیطالب(ع) در این بازدید با فعالیت و دستاوردهای واحدهای فناور ایتا، ارزپلاس، معنا مسیر عصر نوین انقلاب و موسسه آرمان از نزدیک آشنا شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه