English

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی تبیین کرد؛

مدیر و فرمانده تراز اسلامی در بیان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که هر کجا رهبر معظم انقلاب اشاره و فرمان می‌دادند، حاج‌قاسم همان جا حاضر می‌شدند، گفت: تمام ویژگی‌هایی که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام از یک سردار سرافراز تراز اسلامی بیان می‌کنند، در شخصیت باعظمت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی نمود یافته است.

مدیر و فرمانده تراز اسلامی در بیان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، در ادامه تبیین درس‌هایی از نهج‌البلاغه عباد الله را برجسته‌ترین ویژگی مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام از زبان خود حضرت توصیف نمود و اظهار داشت: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در تمام نامه‌هایی که نگاشتند بر بنده خدا بودن خود تصریح نمودند.

 وی شهادت به بندگی و عبودیت را نخستین سرمنزل ذکر شهادتین و مقام عبودیت را از بالاترین مقام‌ها دانست و اظهار داشت: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در بیان ویژگی‌های مالک‌اشتر، نخستین ویژگی این سردار رشید اسلام را بنده خوب خدا توصیف می‌کنند.

 حسینی قمی با تأکید بر این که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در تبیین دیگر ویژگی‌های مالک‌اشتر، می‌فرمایند؛ فرستاده من در ایام ترس و هجوم دشمن خواب ندارد و هیچگاه از دشمن غافل نمی‌شود، اظهار داشت: حضرت در نامه به مردم مصر تصریح می‌کنند؛ کسی را فرستاده‌ام که در برابر انسان‌های فاسد و فاجر از شعله آتش سخت‌تر، شعله‌ورتر و سوزان‌تر است.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر با بیان این که مالک‌اشتر در بیان حضرت، شمشیری از شمشیرهای الهی است که کند نمی شود و ضربه آن بی اثر نمی گردد، یادآور شد: حضرت به مردم مصر تصریح می کنند، هرکجا مالک اشتر به شما فرمان حرکت داد، حرکت کنید و هرجا گفت بایستید اطاعت کنید؛ چرا که مالک اشتر خیرخواه امت و سرسخت در برابر دشمنان است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره نمود و با تأکید بر این که حاج قاسم به حق یکی از شاگردان برجسته مکتب امام علی علیه‌السلام بودند، اظهار داشت: تمام ویژگی‌هایی که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام از یک سردار سرافراز تراز اسلامی بیان می کنند، در شخصیت با عظمت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمود یافته بود.

 حسینی قمی ضمن اشاره به حکمت ۴۴۲ نهج البلاغه، با بیان این که مالک اشتر در نگاه ولی خدا به سپری برای لشکر اسلام تعبیر شده است، خاطرنشان کرد: مولی‌الموحدین علی علیه السلام در روایتی جایگاه مالک اشتر نزد امیرالمومنین را به جایگاه خود نزد رسول الله صلی الله علیه و آله تشبیه می کنند.

 وی دلیل امتیازات سردار با عظمت شهید حاج قاسم سلیمانی را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر این که هر کجا رهبر معظم انقلاب اشاره و فرمان می‌دادند، حاج قاسم همانجا حاضر می شدند، یادآور شد: خداوند متعال در اوصاف یاران رسول خدا می فرمایند؛ «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ»؛ همانطور که دشمن جرأت رویارویی با مالک اشتر را نداشت و ایشان را ترور و به شهادت رساند، در مواجهه با حاج قاسم سلیمانی نیز جرأت نکرد در میدان نبرد با سردار سرافراز اسلام پنجه در پنجه بیاندازد، لذا حاج قاسم را ترور و به شهادت رساند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه به ویژگی های بارز شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و اخلاص را برجسته‌ترین ویژگی ایشان دانست و اظهار داشت: در هیچ یک از سخنرانی های سردار نمی توان کلمه من و منیت را مشاهده نمود و هیچگاه حاج قاسم از نقش بسیار با عظمت خود در لبنان، عراق، سوریه و منطقه سخن به میان نیارود تا این که خدا به او عزت و عظمت داد. «مَن أصعَدَ إلَى اللّه ِ خالِصَ عِبادَتِهِ أهبَطَ اللّه ُ إلَیهِ أفضَلَ مَصلَحَتِهِ»، هر که خداوند را بى پیرایه عبادت کند، خداوند برترین مصلحتش را نثار او مى کند.

 حسینی قمی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به روایتی از رسول الله صلی‌الله علیه و آله در واکنش به دعای «اَللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ خَیْرَ مَا تُسْأَلُ فَأَعْطِنِی أَفْضَلَ مَا تُعْطِی» یکی از اصحاب، تصریح کرد: اگر این دعا مستجاب شود، خون انسان در راه خدا ریخته خواهد شد؛ خانواده های معظم شهدا بدانند بهترین دعای خدا بر خلق آدم از اول تا آخر، در حق فرزندانشان مستجاب شده است؛ لذا ما باید غصه خودمان را بخوریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه