English

افتتاح نمایشگاه بزرگ و دائمی فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان قم

نمایشگاه بزرگ و دائمی فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان قم با حضور رئیس کل دادگستری استان و مسئولین ارشد استانی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه بزرگ و دائمی فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان قم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، این نمایشگاه در فضائی حدود هزار مترمربع شامل سالن جلسات، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه جرم شناسی دائر شده که از غرفه‌های مختلفی از قبیل مواد مخدر، خشونت، جرائم ویژه، جرائم مالی، سرقت، جرائم بهداشتی و پزشکی، پلیس علمی، شیطان‌ پرستی و فرقه‌های نوظهور، مشروبات و آلات قمار، آسیب‌های خانواده، فضای مجازی، ماهواره، بازی‌های رایانه‌ای و غیره تشکیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری استان قم در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران برپایی این نمایشگاه بیان کرد: هدف از برپایی چنین نمایشگاهی ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی و حقوقی شهروندان و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که یکی از مهم‌ترین راهبردهای دستگاه قضائی در حوزه پیشگیری از جرائم می‌باشد.

وی افزود: با توجه به رویکرد علمی و اجرائی در نظر گرفته شده در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم این دادگستری و استفاده از تکنولوژی‌های روز و بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و خبره استانی و ملی در برگزاری کارگاه‌های تخصصی می‌توان این نمایشگاه را در نوع خود در کشور بی نظیر دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری در ادامه اظهار کرد: برای کارآموزان قضائی، اساتید دانشگاه، مدیران و مسئولین مختلف در این استان فرصت مغتنمی فراهم شده تا بتوانند به طور تجربی و نمایان از طریق این نمایشگاه با ابزارها، شیوه‌ها و چگونگی وقوع جرائم و انواع آسیب‌های اجتماعی آشنا شوند و در راستای پیشگیری از جرایم تجربه‌های لازم را کسب نمایند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان این مراسم گفت: امیدوارم بابرپائی چنین نمایشگاهی فرصتی فراهم شود که به صورت شفاف در خصوص آسیب‌های اجتماعی و جرائم برای آحاد مختلف جامعه و مردم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صورت گیرد و لازم است در این زمینه از تجربیات و ظرفیت دیگر سازمان‌ها از قبیل اطلاعات، نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌های امنیتی و فرهنگی در استان بهره‌مند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه