English

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون تبیین نمود؛

مهمترین شاخصه‌های زوجین برای رسیدن به زندگی موفق

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت کنارگذاشتن منیت در زندگی مشترک، تقویت گفتگوهای درون خانوادگی، تکیه بر نقاط مثبت طرف مقابل، حفظ حرمت خانواده‌های یکدیگر و محبت و عشق‌ورزی زن و شوهر را از مهم‌ترین شاخصه‌های زندگی موفق ترسیم نمود و گفت: شکل‌گیری گفتگوی یک‌ساعته فارغ از بحث و دعوا یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش خانواده موفق است.

مهمترین شاخصه‌های زوجین برای رسیدن به زندگی موفق
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، یکی از مهم‌ترین آرزوهای هر زن و مرد را ترسیم خانواده مالامال از آرامش مبتنی بر دوستی و محبت دانست و با بیان این که انسان برای رسیدن به یک هدف باید برنامه‌ای داشته باشد، اظهار داشت: اگر شاخص‌های سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام را در دستور کار زندگی مشترک‌مان قرار دهیم و بدان عمل کنیم، خانواده ما خانواده ترازی خواهد شد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که انسان باید در زندگی مشترک منیت را کنار بگذارد، یادآور شد: انسان باید خودش را کمتر در زندگی ببیند، هر جایی که زن و شوهر به دنبال اثبات خود باشند، با آسیب‌ها و چالش‌هایی مواجه خواهند شد.

تراشیون ضمن اشاره به روایت نبوی «مَن کانَ عِندَهُ صَبِیٌّ فَلیَتَصابَّ لَهُ» با بیان این که پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله با آن جایگاه والا وقتی با حسنین بازی می‌کردند، کودکی می‌کردند، خاطرنشان کرد: خانواده خوشبخت و موفق خانواده‌ای است که فردفرد آن خودش را محور نداند و بر نیازهای طرف مقابل توجه داشته باشد.

وی با تأکید بر این که پافشاری بر روی غرور و منیت طرف مقابل را از درک لذت‌های شیرین زندگی دور می‌سازد، خاطرنشان کرد: گفتگو به‌عنوان برجسته‌ترین ابزار تبادل ارتباطی انسان یکی از مهم‌ترین نکاتی است که می‌تواند زندگی زن و مرد را به سمت موفقیت سوق دهد؛ اگر در خانه‌ای زن و شوهر میل به گفتگو نداشته باشند، یعنی خانه و خانواده گرفتار آسیب شده است. زن و شوهر باید فرصت‌هایی را برای صحبت و گفتگو قرار دهند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن تأکید بر این که انسان‌ها با حرف‌زدن سبک می‌شوند، تصریح کرد: در گفتگو و کلام باید فرصت دهیم تا طرف مقابل با بیان عیب‌ها از آنها عبور کند؛ در ارتباط کلامی ممکن است چالش‌هایی میان زن و شوهر وجود داشته باشد، صبر و حوصله مهم‌ترین پایه‌ای است که به انسان کمک می‌کند تا متوجه واقعیت زندگی شود.

تراشیون بر اهمیت بیان نکات مثبت در محورهای گفتگو تصریح نمود و با بیان این که انسان‌های خدایی نگاهشان به دیگران لزوماً منفی نیست، خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی اوقات حاضریم زندگی مشکل‌دار داشته باشیم؛ ولی پیش مشاور نرویم؛ از سویی دیگر انتظار می‌رود بخش‌های درمانی و بهداشتی کشور، مشاورین را بر اساس زیست‌بوم فرهنگی، دینی و مذهبی میهن‌مان تربیت کنند، نه بر اساس مدل‌های غربی.

وی ضمن تأکید بر لزوم کاهش قیمت خدمات درمانی در حوزه مشاوره، ابراز داشت: اگر یک نفر ۶ ماه رفتار پرخاشگرانه یا لجبازانه و یا حتی میل و انگیزه کار در محیط خانه را نداشته باشد، باید در مسیر درمان قرار گیرد و به مشاور امین، متدین که راه درمان را به انسان نشان می‌دهد، مراجعه کند. وقتی همسر و فرزندمان از دست ما در عذاب باشند در دنیا و آخرت خیر نخواهیم دید.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت حق‌پذیری را یکی از بهترین ویژگی‌های انسان‌ها توصیف نمود و با بیان این که نباید مانع بیان نظرات و افکار طرف مقابل شویم، اظهار داشت: شکل‌گیری گفتگوی یک‌ساعته فارغ از بحث و دعوا یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش خانواده موفق است.

وی خانواده را شناسنامه تک‌تک اعضا دانست و با تأکید بر این که باید هوای خانواده همدیگر را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: محبت زن و شوهر بر مبنای رفتارهای خوبی است که در حق یکدیگر و خانواده هم می‌کنند و هر اندازه خوبی‌ها بیشتر شود، محبت در محیط خانه و خانواده اوج خواهد گرفت.

تراشیون در بخش پایانی سخنان خود محبت و عشق‌ورزی را از دیگر شاخصه‌های زندگی موفق در بین زن و شوهر دانست و ابراز داشت: محبت زن و شوهر نسبت به یکدیگر یکی از پرتکرارترین موضوعات در روایات اسلامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه