English

اهدای عضو جوان مرگ مغزی در قم

کارشناس واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای حیاتی بدن یک جوان قمی که دچار مرگ مغزی شده‌ بود، با رضایت خانواده‌اش به بیماران نیازمند اهدا شد.

اهدای عضو جوان مرگ مغزی در قم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، ولی‌الله صمدی کارشناس واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: اعضای حیاتی جوان ناکام شادروان محمد پرداخته ۲۵ ساله به بیماران بدحال حیات و زندگی دوباره بخشید.

وی افزود: مرحوم پرداخته که به علت خونریزی مغزی در بخش ICU بیمارستان شهدای قم بستری بود، متأسفانه علی‌رغم تلاش پزشکان و کادر درمان آن مرکز، دچار مرگ‌مغزی‌شد که با رضایت خانواده نوع‌دوست و ایثارگر آن، اعضای حیاتی این جوان به چندین بیمار بدحال، حیات و زندگی دوباره بخشید.

صمدی در ادامه اظهار داشت: از زمانی که مرگ مغزی بیماری اعلام می‌شود، می‌توان بیمار را با پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی حداکثر تا ۱۲ روز نگهداری کرد، ولی در این مدت ارگان‌های حیاتی زیست‌پذیری خود را از دست می‌دهند و قابلیت فعالیت و توانایی ارگان‌ها ضعیف می‌شود.

کارشناس واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیمار مرگ مغزی قبل از فوت می‌تواند ارگان‌های حیاتی مانند قلب، کلیه، پانکراس، ریه‌ها و روده و تا ۴۸ ساعت پس از فوت نیز می‌تواند نسوج و بافت‌هایی مثل پوست، قرنیه، استخوان، تاندون و عضلات دریچه‌های قلب را اهدا کند.

صمدی به این نکته نیز اشاره کرد که از سال گذشته تاکنون اعضای بدن ۲۷ بیمار مرگ مغزی در این استان با رضایت خانواده‌ها به بیماران اهدا شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه