English

افزایش تعداد موالید مراکز درمانی استان قم در نیمه نخست سال ۱۴۰۲

طی بررسی آمار زایمان مراکز درمانی، خوشبختانه در مقایسه با آمار همسان سال گذشته تعداد موالید، افزایش قابل‌توجهی داشته است و از ده هزار و 463 مورد در نیمه اول سال 1401 به یازده هزار و 133 مورد در نیمه اول سال 1402 رسیده است.

افزایش تعداد موالید مراکز درمانی استان قم در نیمه نخست سال 1402

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی مصری در کمیته ترویج زایمان طبیعی که با حضور دکتر عادلی رئیس سازمان نظام پزشکی استان، دکتر محبی معاون درمان دانشگاه، دکتر پرهام معاون آموزشی و سایر اعضاء این کمیته در سالن شهید مطهری(ره) برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت مادران و نوزادان و ضرورت ارتقای شاخص‌های مربوطه، ضروری است کمیته ترویج زایمان طبیعی دانشگاه در پایان هر فصل تشکیل شود. 

همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه گفت: طی بررسی آمار زایمان مراکز درمانی، خوشبختانه در مقایسه با آمار همسان سال گذشته تعداد موالید، افزایش قابل‌توجهی داشته است و از ده هزار و 463 مورد در نیمه اول سال 1401 به یازده هزار و 133 مورد در نیمه اول سال 1402 رسیده است؛ این افزایش حاکی از آن است که سیاست‌گذاری افزایش جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی قم با موفقیت همراه بوده است. 

مجید محبی از کاهش قابل‌توجه یک‌درصدی شاخص سزارین از 54 درصد به 53 درصد خبر داد و افزود: از دیگر گزاره‌های مطلوب سازی زایمان طبیعی افزایش استفاده از زایمان بی‌درد است که یکی از روش‌های بی‌دردی، استفاده از گاز بی‌دردی است که خوشبختانه در جهت تأمین کپسول این گاز گام‌های مؤثری برداشته‌شده است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: قدم دیگر در جهت ترویج فرهنگ زایمان طبیعی، توجیه متخصصین زنان و زایمان و بررسی دقیق عملکرد آنان است که ماهیانه به‌طور منظم آمار سزارین هر متخصص به تفکیک موردبررسی قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه